۰
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۵۱

حمله تمدن به سلامت انتخابات شورای شهر

از رئیس دیوان عدالت اداری می خواهم آنهایی را که رفتند صندوق رای شورای سوم را در شهر ری گذاشتند و رای جمع کردند محاکمه کند
به گزارش مهر، در مناظره تلویزیونی که با حضور مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران و حسین طلا سخنگوی مجمع نمایندگان تهران در مجلس پنجشنبه شب در برنامه دیروز، امروز، فردا با موضوع جدایی ری از تهران از شبکه سه سیما پخش شد مرتضی تمدن استاندار تهران به عنوان میهمان تلفنی این برنامه در واکنش به اظهارات محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری که او هم به صورت تلفنی در این برنامه حاضر شده بود گفت: کم سابقه است که یک مسئول قضایی در فرمایشات خود بگوید حکم نهایی دیوان همین است و ما به کمک شوراها آمده ایم در حالی که این در شان دستگاه قضایی نیست.
وی افزود: قانون تقسیمات کشوری را هیچ مرجعی نمی تواند عوض کند به جز مجلس. وقتی قانون تقسیمات کشوری مرکز شهرستان ری را ری تعیین کرده حالا بگوئیم ری از شهر تهران است؟ اگر در گذشته دیگران قانون را رعایت نکردند دیوان باید آنها را محاکمه کند.
استاندار تهران در پاسخ به اظهارات حجت الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری که پیشنهاد داد که استاندار و وزیر کشور و حسین طلا و مرتضی طلایی برای احقاق حقوق این پرونده هفته آینده به دیوان بیایند و دفاع کنند گفت: من به رئیس دیوان احترام می گذارم ولی اینکه می گویند قرار بوده این معارفه و جدایی موجب مناقشه شود می گویم این صحیح نیست.
تمدن گفت: از آقای منتظری می خواهم که آنهایی را که رفتند صندوق رای شورای سوم را گذاشتند شهرری و رای جمع کردند محاکمه کنید. چون خلاف قانون کار کردند. به آقای حسین طلا هم می گویم که آن نمایندگانی که رفتند امضا جمع کردند تا ری از تهران جدا نشود یعنی اینکه خلاف قانون تقسیمات کشوری اقدام کردند و کاری می کنند که شهرستان ری از بین برود و این درست نیست.
کد مطلب: 19339
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *