۰
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۴

ثبت نام ابتکار در انتخابات شوراها

معصومه ابتکار عضو فعلی شورای شهر تهران نيز با حضور در فرمانداری تهران برای شورای شهر چهارم ثبت نام کرد.
مهر: معاون رئيس دولت اصلاحات با باين اينكه اجماع اصلاح طلبان بر سر كانديداتوري خاتمي قطعي است، گفت: در صورت عدم كانديداتوري خاتمي قطعا اصلاح طلبان برنامه هايي دارند كه نمي خواهند از الان لو دهند.
معصومه ابتکار عضو فعلی شورای شهر تهران نيز با حضور در فرمانداری تهران برای شورای شهر چهارم ثبت نام کرد.
معصومه ابتكار در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا دیگر اصلاح طلبان نیز برای ثبت نام شوراها مراجعه خواهند کرد گفت: فرصت حضور در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری فرصت مناسبی برای فعالین سیاسی و اجتماعی است و اصلاح طلبان هم به عنوان بخشی از سیاست ورزان در انتخابات پیش رو حضور موثری خواهند داشت.
در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان با یک فهرست انتخاباتی واحد وارد انتخابات می شوند؟عنوان این فهرست انتخاباتی چیست؟ گفت: هنوز عنوان فهرست انتخاباتی ما مشخص نشده، ليست تهران ۳۱ نفر است و ما هم اسامي افرادي كه در حوزه شهري تخصص داشته باشند را خواهيم داد، چرا که جریان اصلاحات پایگاه اجتماعی قوی ای دارند و انتخابات شورای شهر نیز یک انتخابات اجتماعی است.
معاون رئيس دوات اصلاحات، ابتکار گفت: اعتقاد داریم که به عنوان یک جریان موثر می توانیم در این انتخابات موثر باشیم.
وی همچنین در مورد امکان حضور سلایق گوناگون در انتخابات که از منویات مقام معظم رهبری است تصریح کرد: امروز شاهد افزایش فشارهای ناجوانمردانه در سطح بین المللی بر جمهوری اسلامی هستیم لذا باید به سمت اتحاد و انسجام ملی و یک رویکرد همگرایانه پیش رویم. بنابراین دستگاههای مسئول نباید اقداماتی انجام دهند که حس روحیه ملی و همدلی دچار آسیب شود.
عضو شوراي شهر، افزد: این جریان سیاسی که به هر دلیلی در مدتی در اقلیت بوده است تصمیم گرفته است که در انتخابات حضوری پررنگ داشته باشد لذا مسئولین نیز باید این شرایط را فراهم کنند تا روحیه ، همدلی و انسجام ملی هر چه زودتر در زمان انتخابات گسترش پیدا کند.
ابتکار با بیان اینکه احزاب باید عملکرد مسئولین را ارزیابی و کارنامه اي برای آنان بدهند گفت: متاسفانه احزاب قوی و قدرتمند نداریم و ملاک ارزیابی هایمان برای رفتار مسئولان و یا گروههای سیاسی بیشتر جانبدارانه است تا کارشناسی و علمی .
وی اخلاق را مهمترین شاخصه جمهوری اسلامی در عرصه سیاست دانست و گفت: یکی از سیاست های نظام جمهوری اسلامی سیاست ورزی بر اساس اخلاق است و اگر اخلاق برداشته شود هیچ تفاوتی با سكولارها نخواهيم داشت.
عضو فعلی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ای کاش احزاب قوی داشتیم که به طور مستقل ارزیابی می کردند که چه کسانی چه کارنامه هایی داشتند و چه شعارهایی دادند و به چه میزان به این شعارهایشان پایبند بودند.
وی با اشاره به انتشار ملاک های كانديداها در سایت مقام معظم رهبری گفت: ای کاش ملاک هایی رهبر انقلاب بيان داشتند اگر اين ملاك ها مد نظر قرار گيرد.
عضو فعلی شورای شهر تهران با بیان اینکه اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری معتقد به حضور فعال و موثر در انتخابات هستند گفت: ما می خواهیم آسیب ها و تهدیدات را در جامعه کاهش دهیم و امید را به جامعه بازگردانیم و رویکرد اصلاح طلبان به انتخابات بر همین اساس است.
معاون رئيس دولت اصلاحات، افزود: ما اعتقاد داریم نیازمند یک کاندیدای حداکثری با یک نگاه فراگیر ملی و دلسوزانه که قدرت تحمل همه دیدگاهها را داشته باشد و تمام تجربه های جمهوری اسلامی را بکار گیرد، هستیم.
وی تاکید کرد: جامعه ما امروز مبتلا شکاف های عمیق طبقاتی، سیاسی و قومیتی است. بنابراین اصلاح طلبان معتقدند در این شرایط نیازمند کاندیدایی هستیم که در چارچوب قانون اساسی چشم انداز و آرمانهای امام و انتظارات مقام معظم رهبری عمل کند که این مهم جز باهمکاری و همگرایی ملی امکانپذیر نیست.
عضو فعلی شورای شهر تهران تصریح کرد: ممکن است بر خی از احزاب و گروهها و همكاران خاتمی سیاست های دیگری داشتند اما خود خاتمی نگاه فراگير به مسائل داشت؛ بنابراين حضور خاتمی در انتخابات یک فرصت بی بدیل در سطح ملی است.
وی حضور در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه کاندیداتوری آقای هاشمی نیز در انتخابات محتمل است در این صورت اصلاح طلبان ترجیح می دهند آقای خاتمی وارد انتخابات شود و یا هاشمی، گفت: وارد ترجيحات نمي شوم.آقای هاشمی هم در مدت ریاست جمهوری شان موفق بودندو با درایتی که داشتند به نوعی نگاهشان فراجناحی بود و بسیاری از اصلاح طلبان در کابینه ایشان حضور داشتند. بنابراین هاشمی نیز به نوعی رئیس جمهور فراگیر است
ابتكار همچنین در پاسخ به این سئوال که اخیرا مطالبی به نقل از آقای هاشمی در برخی از سایتها منتشر شده مبنی بر اینکه " اگر بيايم مشكلي حل نمي شود"گفت: با شناختی که از هاشمی داریم در سخت ترین شرايط در دولت سازندگي نگاهش رو به آینده بوده و نگاه فراجناحي داشته است.
عضو فعلی شورای شهر تهران افزود: در این دوره اخیر شرایط تغییر کرده و نگرانی هایی وجود دارد اما نگاهمان باید امیدوارانه باشد و نباید هرگز اجازه دهیم ناامیدی و یاس بر ما غلبه کند چرا که یاس از جنس ابلیس است و ابلیس هم از جنس یاس.
ابتکار با بيان اينكه اگر اصلاح طلبان بيايند زمينه برون رفت از مشكلات كنوني فراهم مي شود، افزود: ظرفیت هایی در ایران نهفته است که اگر درست گام برداریم با یک رویکرد حداکثری می توانیم از مشکلات فعلی بیرون بیاییم. بنابراین در دوره جدید نیازمند یک چهره حداکثری هستیم و خاتمی نیز یک چهره حداکثری نه تنها برای اصلاح طلبان بلکه برای ایران است.
وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اگر به هر دلیلی خاتمی وارد رقابت ها نشد آیا اصلاح طلبان از کاندیدای دیگری حمایت کرد خاطرنشان کرد: بايد در آينده در مورد اين موضوع تصميم گرفت.
ايتكار در ادامه سوال خبرنگار كه پرسيد كمتر از يكماه به ثبت نام مانده است و هنوز اصلاح طلبان منتظر تصميم خاتمي هستند آيا اين بلاتكليفي نيست؟ گفت:شاید برنامه هایمان را نخواهیم برای شما نام ببریم و لو دهیم اما اگر خاتمي نيايد قطعا برنامه ای داریم.
عضو فعلی شورای شهر تهران گفت: با همدلی کامل و همراهی قانون به عنوان سیاست ورزان فعال حضور حداکثری و اثرگذار در انتخابات خواهیم داشت.
معاون رئيس دولت اصلاحات، با بیان اینکه رویکرد ما در انتخابات حضوری فعال است گفت: ما قصد رودر رویی با نظام و یا دیگر گروهها وجناح های سیاسی نداریم . هر کاندیدایی برای خودش شرایطی دارد و اصلاح طلبان نیز قطعا در انتخابات شرکت خواهند کرد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: برنامه تكميلي "بيم ها و اميدهاي اصلاح طلبان" در راه است.
کد مطلب: 27871
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *