۰
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۸

نگرانی مسیحیان مصر

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ روز شنبه در گزارشی اعلام کرد قبطی های مصر از به قدرت رسیدن اخوان المسلیمن در کشورشان به شدت در هراسند.
این رسانه فرانسوی افزود قبطی های مصر که در دوران حسنی مبارک رئیس جمهور پیشین این کشور به حاشیه رانده شده بودند، اکنون بیم دارندکه با تصویب قانون اساسی جدید که اسلام را درقلب جامعه قرار خواهد داد وضعیت بدتری پیدا کنند.
اسقف اعظم قبطی ها چندی پیش آشکارا با برخی از مواد قانون اساسی مصر مخالفت کرد و این موضوع موجب شد تا بسیاری از مسلمانان مصری ضد وی تظاهرات گسترده ای برگزار کنند.
اما مسئولان اسلامی با نشانه گرفتن انگشت اتهام به سوی این اسقف قبطی،قبطی ها را عامل موج اخیر اعتراضات ضد محمد مرسی معرفی کردند.
ˈیوسف سیدهومˈ سردبیر هفته نامه ˈالوطنیˈ در این باره می گوید: قبطی ها نگران مسائلی هستند که ورای مفاد مندرج در قانون اساسی مصر پنهان شده است. آنها از استقرار اسلام در مصر نگرانند و بیم آن دارند بیش از پیش به حاشیه رانده شوند.قانون اساسی جدید مصر قادر خواهد بود زندگی آنها (قبطی ها) را بطورکلی دگرگون کند و این موضوعی است که قبطی ها را به شدت نگران کرده است.
محمد مرسی رئیس جمهور مصر تاکنون بارها تلاش کرده است به جامعه قبطی ها اطمینان دهد برابری میان شهروندان مصری را رعایت خواهد کرد اما قبطی ها قبل از هر چیز نگران امنیت خود هستند و بسیاری از آنها راه مهاجرت در پیش گرفته اند.
سال گذشته مصر صحنه رویارویی های خونین میان مسلمانان و قبطی ها بود که در جریان این خشونت ها دهها نفر کشته و زخمی شدند.
کد مطلب: 19362
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *