۰
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۷

انتخابات الکترونیکی به صلاح نیست

توسعه دولت الكترونیكی به عنوان یكی از ابزارهای توسعه كشور مورد توجه جدی این سازمان قرار دارد.
علی رضی رئیس معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و رییس امور توسعه دولت الكترونیكی درگفت وگو باخبرنگار ایلنا بااشاره به برنامه‌های این سازمان در حوزه دولت الکترونیکی گفت: درحال حاضر ما پیگیر عملیات اجرایی پورتال مردم به نشانی mardom.ir هستیم، به كمك این سامانه یک درگاه واحد به ارائه خدمات الکترونیکی به مردم می پردازد.
وی افزود: هم اکنون این پورتال به صورت پایلوت در قزوین به بهره برداری رسیده است و برخی از استعلامات دولتی از طریق این سیستم به مردم ارائه می شود.
رضی خاطرنشان کرد: تا قبل ازپایان سال کل سیستم در همه استان ها عملیاتی خواهد شد و در حدود ۱۴ خدمت الکترونیکی به مردم عرضه میشود با کمک این پورتال سرعت الکترونیکی و ارائه خدمات به صورت ویژه بالا خواهد رفت. ضمن اینکه در این پورتال پرداخت الکترونیکی وهویت الکترونیکی نیز به سرعت اجرا می‌شود.
معاون سازمان توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری در ادامه افزود: معاونت همچنین پیگیر پیاده‌سازی و بهره‌برداری از سامانه مدیریت یکپارچه املاک است.
با کمک این سامانه بحث استعلام در حوزه ملک یکپارچه می‌شود و قریب به ۲۰ دستگاه که در این حوزه فعالیت می کنند، با اتصال به این سامانه هم یکپارچه شده و هم خدمات را سریعتر و آسانتر به مردم ارائه می دهند.
رضی افزود: درحوزه مدیریت نیز پیگیر اجرای برنامه‌های توسعه محور دولت الکترونیکی هستیم و زیرساخت‌هایی مانند ساماندهی بانک های اطلاعاتی، خدمات شناسایی درحال پیگیری است ضمن اینکه یکسان سازی خدمات را به کمک این سامانه خواهیم داشت و خدمات کددهی می شوند به این ترتیب ازاین به بعد کددهی به صورت متمرکز در کل کشور ارائه خواهد شد.
وی به دیگر برنامه های این سازمان اشاره کرد و گفت: در دهه فجر جشنواره ملی دولت الکترونیکی همزمان با نمایشگاه اجرای قانون اساسی برگزار خواهد شد که دراین جشنواره ملی دست آوردها و توانایی های ما درحوزه دولت الکترونیکی به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.
رضی در پایان به بحث انتخابات الکترونیکی اشاره کرد و گفت: هم اکنون زیرساخت‌های انتخابات الکترونیکی به عنوان یک خدمت الکترونیکی از سوی این سازمان نهایی شده است البته ما در انتخابات دوره های گذشته نیز آمادگی برگزاری کامل انتخابات الکترونیکی را داشتیم و در آینده هم نیز این آمادگی را داریم ولی این موضوع باید از طریق وزارت کشور اجرایی شود كه هنوز صلاح نمی بیینند كه این امر به صورت كامل انجام شود ولی به هر حال ما از نظر زیرساختی آمادگی کامل را داریم.
کد مطلب: 19486
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *