۰
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۵

خودرو‌های قدیمی از پارکینگ‌ها به کف خیابان آمدند

افزایش قیمت خودرو در بازار، مشتریان را به سمت خرید خودرو‌های مدل پایین و از رده خارج شده هدایت کرده و بازار معامله این نوع خودرو‌ها به دلیل ارزان‌تر بودن پُر رونق شده است.
خودرو‌های قدیمی از پارکینگ‌ها به کف خیابان آمدند

به گزارش مردم سالاری آنلاین، به لطف دولت عدالت محور، مردم پایتخت نشین از سر ناچاری برای استفاده روزمره به سراغ خرید خودرو‌های مدل ۶۰- ۷۰ رفته اند.

از ابتدای سال برخلاف وعده دولت برای تحقق کاهش تورم، بازار خودرو چنان در افزایش نرخ تورم نسبت به زمان مشابه سال گذشته در حال سبقت گرفتن است که گویا دولت کمر به حذف خودرو از سبد مردم کرده است.

به گزارش اقتصاد ۲۴، امروز با گرانی لحظه‌ای قیمت ها، بازار خودرو‌های مدل پایین و رده خارج شده پُررونق شده است. از پیکان مدل ۶۵ تا ۷۰ گرفته تا شورلت و پاترول‌های مدل ۱۹۷۰ میلادی از خواب در پارکینگ‌ها بیدار شده و در کف خیابان‌های تهران به راه افتادند.

گرانی خودرو به ماشین قدیمی ها هم رسید

هزینه تعمیر و سرویس این مدل خودرو‌ها قطعاً از خرید پراید مدل ۹۸ ارزان‌تر تمام می‌شود. با نگاهی به آگهی فروش برخی از خودرو‌های از رده خارج شده متوجه قیمت‌هایی می‌شوید که علی رغم گران بودن در حد توان خرید امروز مردم است.

سید محمد حسینی، یکی از فعالان بازار خودرو در گفتگو با اقتصاد ۲۴ در رابطه با وضعیت بازار خودرو‌های از رده خارج شده می‌گوید: معمولان دولت‌ها در همه جای دنیا در حال توسعه امکانات جهت استفاده مردم از تکنولوژی‌های روز هستند و استفاده از خودرو‌های لوکس و هوشمند را حق مردم می‌دانند، درحالی که در ایران این مسئله دغدغه دولتمردان نیست.

حسینی می‌افزاید: امروز پیکان مدل ۷۰ تا ۸۰ که تا دیروز در پارکینک خانه‌ها خاک می‌خورد به قیمت ۶۰ تا ۸۵ میلیون تومان رسیده است.

این فعال بازار خودرو با تأکید بر اینکه مردم توان خرید خودرو‌های روز خودروسازان داخلی و محصولات مونتاژی را ندارند، می‌گوید: پاترول مدل ۸۰- ۹۰ میلادی بین ۳۲۰ تا ۶۳۰ در بازار معامله می‌شود و سایر خودرو‌های مدل پایین و از رده خارج شده مانند شورلت نوا مدل ۶۶ نیز از ۱۵۰ تا ۳۰۰ در بازار قیمت گذاری شده و برای خود بازاری پُر تقاضا ایجاد کرده اند.

حسینی یادآور می‌شود: خودرو‌های مدل قدیمی شاید آپشن‌های مورد نظر امروز مشتریان را نداشته باشند، اما برای خریداری که تا چند ماه پیش توان خرید پراید را داشت، اما امروز با ۱۰۰-۱۵۰ میلیون هم نمی‌تواند خودرویی خریداری کند، پُرطرفدار شده است.

این فعال صنفی حوزه خودرو در پایان تاکید می‌کند: اگر افزایش خودرو با همین سرعت پیش برود قطعا مردم توان خرید همین خودرو‌های رده گذشته را هم از دست می‌دهند.

کد مطلب: 194960
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *