۰
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۲

توافق محرمانه مصر و امارات

در سفر محرمانه هفته گذشته «عصام الحداد» معاون بین الملل رئیس جمهور مصر به همراه «رأفت شحاته» رئیس سازمان اطلاعات مصر به امارات، مذاکرات و توافقاتی میان مصر و امارات انجام شد.
تابناک: حدود دو هفته پیش رسانه های اماراتی از بازداشت اعضای یک گروه از فعالان سیاسی به اتهام تلاش برای براندازی نظام در امارات، خبر دادند.
چند روز پس از انتشار آن خبر، مقامات اماراتی فاش کردند که افراد بازداشت شده از اعضای جنبش اخوان المسلمین بوده اند و قصد داشته اند با براندازی نظام امارات، حکومتی شبیه به حکومت جدید مصر روی کار بیاورند.
در همین راستا روزنامه "الشروق" چاپ الجزایر در شماره صبح امروز خود از توافق محرمانه مصر با امارات متحده عربی خبر داد.
این روزنامه در مطلبی به نقل از منابع آگاه اماراتی نوشت: در سفر محرمانه هفته گذشته «عصام الحداد» معاون بین الملل رئیس جمهور مصر به همراه «رأفت شحاته» رئیس سازمان اطلاعات مصر به امارات، مذاکرات و توافقاتی میان مصر و امارات انجام شد.
"الشروق" افزود: بر اساس توافقات انجام شده، مقرر گردید که امارات، «أحمد شفیق» آخرین نخست وزیر دوران رژیم «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق مصر که پس از انتخابات ریاست جمهوری به امارات گریخت را به مصر تحویل دهد و در عوض، اخوان المسلمین هم فعالیت نیروهای خود در امارات که به دنبال براندازی نظام و روی کار آوردن حکومتی اسلامی هستند را متوقف کند.
این روزنامه الجزایری همچنین نوشت: «أحمد شفیق» در چندین پرونده اختلاس و فساد مالی که به دوران مبارک مربوط می شود، متهم است و حکومت مصر قصد دارد وی را محاکمه کند. در واقع بر اساس این توافق، شفیق به دام قانون می افتد و امارات هم از توطئه اخوانی ها، رهایی می یابد.
روزنامه الشرق در ادامه نوشت: در این دیدار محرمانه، همچنین مشخص گردید که امارات در تحریک افکار عمومی مصر علیه حکومت «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر، به ویژه در چند هفته اخیر دست داشته و مقرر گردید، امارات دیگر در مسائل داخلی مصر دخالت نکند.
در همین حال یک خبرنگار مصر فاش کرد که «أحمد شفیق» از انجام شدن چنین توافقی میان مصر و امارات اطلاع یافته و قصد دارد طی چند روز آینده دبی را به مقصد لندن ترک کند و در آنجا درخواست پناهندگی کند.
کد مطلب: 19552
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *