۰
سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۰

روسیه حکم بازداشت خبرنگار آمریکایی را تمدید کرد

رسانه‌های روسیه روز سه‌شنبه گزارش دادند که دادگاهی در روسیه بازداشت «ایوان گرشکویچ» خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» را سه ماه دیگر تمدید کرد.
روسیه حکم بازداشت خبرنگار آمریکایی را تمدید کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،دادگاهی در روسیه حکم بازداشت خبرنگار روزنامه آمریکایی روزنامه وا‌ل‌استریت‌ژورنال را سه ماه تمدید کرد.

با این حکم گرشکویچ که شهروند آمریکا است دست‌کم تا ۳۰ اوت در بازداشت خواهد ماند. او که برای تهیه گزارش از روسیه به این کشور سفر کرده بود در ماه مارس بازداشت شد. گریشکویچ، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال و دولت آمریکا اتهامات دولت روسیه علیه او را رد کرده‌اند. 

 

مسکو گفته گرشکویچ ۳۱ ساله که ۶ سال به فعالیت روزنامه‌نگاری در روسیه مشغول بوده اقدام به جاسوسی در راستای منافع دولت ایالات متحده کرده است. گرشکویچ اولین خبرنگار ایالات متحده از زمان جنگ سرد است که در روسیه به اتهام جاسوسی بازداشت می شود. دولت آمریکا مدعی است که گرشکویچ بنا به اتهامات اشتباه بازداشت شده و خواستار آزادی فوری وی شده است. او در زندان Lefortovo مسکو نگهداری می شود.

این پرونده در کنار جنگ اوکراین، تحریم‌های ضد روسیه و مسائل دیگر یکی از موضوعات محور تنش میان واشنگتن و مسکو است.آمریکا با متهم کردن روسیه به بازداشت غیرقانونی این خبرنگار روز دهم فروردین‌ماه  سرویس امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. 

کد مطلب: 196188
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *