۰
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۱

دادگاه شکایت مهدی هاشمی برگزار نشد

دادگاه رسیدگی به شکایت مهدی هاشمی رفسنجانی از شرکت نفتی استات اویل به دلیل عدم حضور متهم پرونده، برگزار نشد.
به گزارش فارس، شرکت «استات اویل» سومین شرکت بزرگ نفتی اروپایی است که از سال ۱۹۷۲ میلادی به عنوان یک شرکت خصوصی تحت مدیریت دولت نروژ تاسیس شد.
اوایل دهه ۸۰ خبری در رسانه‌ها منتشر شد که از دریافت رشوه ۱۵ میلیون دلاری فرزند یکی از مقامات ایران از این شرکت برای فعالیت در فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی حکایت داشت.
مدیر اجرایی وقت شرکت استات اویل مدعی شده بود از طریق یک مؤسسه مشاوره نفتی به نام «هورتون» که مقر آن در لندن است، برای «دستیابی به قرارداد توسعه فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳» به مهدی هاشمی رشوه داده است.
«عباس یزدی» مدیر شرکت هورتون که برای مشاوره به استات اویل در یک قرارداد نفتی ۷۰۰ میلیون دلاری با وزارت نفت ایران قرارداد ۲۰ میلیون دلاری با شرکت نروژی منعقد کرده بود، از مدیران این شرکت به اتهام افترا شکایت کرد.
وی دو سال پیش توانست مدیران شرکت مذکور را محکوم کرده و از آنها خسارت دریافت کند ولی با گذشت قریب یک دهه از این ماجرا، تکلیف شاکی ایرانی استات اویل هنوز روشن نشده است.
مهدی هاشمی در اولین روز شهریور ماه ۱۳۸۳ از «اولاف فییل» مدیر اجرایی شرکت استات اویل که او را متهم به دریافت رشوه کرده بود، به اتهام افترا شکایت کرده بود.
این شکایت در پی گزارش وزارت اطلاعات و مجلس ششم که اعلام کرده بودند «هیچ ردپایی از هاشمی در پرداخت رشوه به شرکت هورتون برای واگذاری پروژه به شرکت استات اویل وجود ندارد»، صورت گرفته بود.
وکیل مهدی هاشمی روز ۳۰ام مهر ماه از صدور کیفرخواست برای این پرونده پس از ۹ سال خبر داده و گفته بود آقای «فییل» از طریق وزارت امور خارجه به دادگاه احضار می شود.
سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی همچنین از برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده استات اویل در روز سه‌شنبه دوازدهم دی ماه امسال در شعبه ۱۰۵۷ دادسرای ویژه کارکنان دولت خبر داده بود.
بر اساس آخرین اخبار، این جلسه به دلیل عدم حضور متهم پرونده در دادگاه برگزار نشد و قاضی پرونده، برگزاری آن را تجدید و به سیزدهم اردیبهشت‌ ماه سال آینده موکول شد.
دلیل عدم حضور متهم پرونده، ظاهراً نرسیدن احضاریه به وی بوده که قرار است از طریق وزارت امور خارجه، اخطاریه‌ای برای او ارسال شود.
کد مطلب: 19660
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *