۰
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۸

چراغ سبز پاکستان به بازگشایی سفارت ایران در عربستان

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با استقبال از گشایش سفارت ایران در عربستان گفت که این اقدام گامی بلند در تقویت اعتماد متقابل میان تهران-ریاض است.
چراغ سبز پاکستان به بازگشایی سفارت ایران در عربستان
به گزارش مردم سالاری آنلاین،«ممتاز زهرا» در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت که پاکستان ایده مطرح شده توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره تشکیل ائتلاف دریایی در شمال اقیانوس هند را مشاهده کرده است.

وی اظهار داشت: ما هر زمان که این ایده را از طرف مقابل دریافت کنیم قطعا آن را بررسی خواهیم کرد.

 

شایان ذکر است که اخیرا امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تشکیل ائتلاف دریایی در شمال اقیانوس هند با حضور کشورهایی نظیر ایران، عربستان، امارات، قطر، بحرین، عراق، پاکستان و هند و تقریباً همه کشورهای این حوزه خبر داد. امیر دریادار ایرانی ادامه داد: امروز کشورهای منطقه به این نقطه رسیده‌اند که اگر قرار است امنیتی در منطقه برقرار باشد، حتماً با هم‌افزایی و همکاری یکدیگر قابل انجام و برقراری است.سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در ادامه با ابراز خرسندی از پیشرفت در روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی، از بازگشایی سفارت ایران در ریاض استقبال کرد و افزود: اسلام‌آباد این اقدام را یک تحول بزرگ و مهم می داند که منجر به تقویت اعتماد بین دو کشور دوست و برادر پاکستان یعنی ایران و عربستان می‌شود.وی تاکید کرد که پاکستان حمایت تاریخی از تلاش‌ها برای عادی سازی روابط ایران و عربستان داشته و معتقدیم که پیشبرد در روابط آنان به سود صلح و ثبات پایدار در منطقه خواهد بود.

ممتاز زهرا درباره پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به طرح "آی.پی" نیز گفت که اسلام‌آباد طرح گازی با ایران را بسیار حائز اهمیت می داند و نسبت به آن متعهد است.

وی در واکنش به سفر ماه گذشته وزیر مشاور امور نفت پاکستان به واشنگتن اظهار داشت که طرح گازی آی‌.پی با برخی پیچیدگی‌ها مواجه است و پاکستان با طرف‌های ایرانی و آمریکایی در این خصوص در تماس می‌باشد.ششم خرداد امسال رئیس کمیسیون حسابرسی مجلس پاکستان طی گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد با حمایت از طرح‌های مشترک انرژی با جمهوری اسلامی ایران، از رویکرد دوگانه غرب در قبال همکاری‌های دو کشور انتقاد کرد و افزود: پروژه گازی ایران به سود پاکستان است و ما در پارلمان از منافع خود و پیگیری این طرح عقب نشینی نخواهیم کرد.

«نور عالم خان» اظهار داشت: طبق قرارداد گازی با ایران اگر پاکستان به تعهدات خود عمل نکند مجبور به پرداخت ۱۸ میلیارد دلار جریمه خواهد بود اما دلیل این مشکل پاکستان نیست بلکه باید طرف آمریکایی پاسخگو باشد و اگر آنان با این طرح مخالف هستند طبیعتا باید مسوول پرداخت این جریمه نیز باشند.

کد مطلب: 197088
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *