۰
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۰

مشکلِ خرید بیمه سربازی

یکی از کارگر با انتقاد از عدم محاسبه دو سال بیمه‌ی خریداری شده خود، می‌گوید: در سال ۸۵ با ۲۲۷هزار تومان و به سختی بیمه سربازی خود را خریدم اما بعد از ۱۷ سال متوجه شدم این سابقه برای من محاسبه نشده است.
مشکلِ خرید بیمه سربازی

به گزارش مردم سالاری آنلاین، یک کارگر در تماس با خبرنگار ایلنا، درباره مشکلاتِ خرید بیمه سربازی گفت: در سال ۸۵ با ۲۲۷هزار تومان و به سختی بیمه سربازی خود را خریدم. در آن زمان این رقم بسیار زیاد بود و با صد هزار تومان وام از شرکت و پس‌انداز و حقوق کاملِ چند ماه، این رقم را تأمین و به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز کردم. 

این کارگر گفت: امسال متوجه شدم که این سابقه برای من حساب نشده و با پیگیری فهیمدم دلیل آن، ۱۶ روز تأخیر در پرداختِ رقمِ خرید بیمه سربازی بوده است. سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید به دلیلِ تأخیر ۱۶روزه، قرارداد به طور کلی باطل شده است. 

تأمین اجتماعی دو راه پیش پای این کارگر گذاشته است؛ یا ۲۲۷هزار تومانی که سال ۸۵ پرداخت کرده را برگرداند و به نرخِ روز مجددا حق بیمه سربازی را پرداخت کند. 

این کارگر می‌گوید: پولی که آن سال پرداخت کردم را به نرخ روز نمی‌دهند اما اگر بخواهم دو سال سربازی را بخرم باید به نرخ روز پول پرداخت کنم. کجای این رفتار عادلانه است؟ 

وی می‌افزاید: در جریان پیگیریِ کارم در تأمین اجتماعی متوجه شدم این اتفاق برای خیلی از کارگران افتاده و بعد از پیگیری به نتیجه نرسیده‌اند. 

این کارگر می‌گوید: این رفتار ظلم در حقِ کارگری است که به سختی پول به دست می‌آورد. همان زمان تأمین اجتماعی می‌توانست به ما خبر بدهد که خرید دو سال بیمه محاسبه نشده اما مسئولانِ تأمین اجتماعی می‌گویند این کار وظیفه‌ی ما نیست! این بی‌اخلاقی در حق کارگران است. چرا باید پولی که ۱۷ سال پیش پرداخت کردم را امروز مجددا پرداخت کنم؟ من ۱۶ روز تأخیر داشتم و تأمین اجتماعی می‌تواند این ۱۶ روز تأخیر را به نرخ روز محاسبه کند و جریمه آن را از من بگیرد اما اینکه کامل و یک طرفه قرارداد را فسخ می‌کنند و هیچ اطلاعی هم ندهند ناعادلانه است.

کد مطلب: 197233
برچسب ها: بیمه سربازی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *