۰
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۰
وزیر ارتباطات خبر داد

کارگروه فیلترینگ درخواست رفع فیلتر گوگل پلی را رد کرد

وزیر ارتباطات اعلام کرد روز گذشته پیشنهاد رفع فیلتر گوگل پلی در کارگروه فیلترینگ مطرح شده، اما با آن موافقت نشد.
کارگروه فیلترینگ درخواست رفع فیلتر گوگل پلی را رد کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از دیجیاتو،«عیسی زارع‌پور» در جمع خبرنگاران مدعی شد روز گذشته، در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، درخواست بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مطرح شده است که با آن موافقت نشد.

او با تأکید بر اینکه بایستی در برخی محدودیت‌ها، تجدید نظر شود اظهار داشت که آنها در این زمینه تصمیم‌گیر نیستند. او پیش‌تر نیز اعلام کرده بود نظر تخصصی وزارت ارتباطات رفع فیلتر گوگل پلی است.

گوگل‌پلی از مهر سال ۱۴۰۱ فیلتر شد و وزیر ارتباطات سه ماه بعد، موافقتش با رفع فیلتر این اپ استور را مطرح کرد؛ با این وجود هیچ تغییری در وضعیت دسترسی به گوگل پلی حاصل نشده است.

زارع‌پور باور دارد بخشی از تجربه بهتر کاربری در زمینه ارتباطات به محدودیت‌هایی باز می‌گردد که برخی از آنها نتیجه تحریم‌هاست و با سرویس‌هایی همچون ۴۰۳ سعی در حل این مشکلات دارند. برخی نیز محدودیت‌هایی قدیمی است که باید در آنها تجدید نظر شود، همان طور که رئیس جمهور در حکم دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی، خواستار آن شده بود.

رئیسی در حکم آقامیری، مأموریت‌های مختلفی برای رئیس جدید مرکز ملی فضای مجازی و دبیر شورای عالی فضای مجازی گنجانده بود که قابل‌توجه‌ترین آن، بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی فضای مجازی است؛ بازنگری که به خواست رئیس جمهوری بایستی با تأکید بر ارزش‌های دینی و انقلابی و با توجه به اقتضائات نوین فضای مجازی باشد.

نزدیک به شش ماه از این مأموریت گذشته، اما هنوز شاهد رفع فیلتر پلتفرم‌های محبوب برای عموم نبوده‌ایم. در مقابل هر از چندگاهی به لیست مسدودشده‌ها اضافه می‌شود. پلتفرم استریم Kick و شبکه اجتماعی «اینستاگرام تردز» جدیدترین پلتفرم‌هایی هستند که طی یک ماه گذشته دسترسی به آنها بدون استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی وجود ندارد.

کد مطلب: 199426
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *