۰
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۹

هیچ ایرانی در سوریه دخالت ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که ادعاهای اخیر در مورد دخالت ایران در بحران سوریه کذب و دروغ محض است، گفت: اگر ایران در سوریه حضور داشت، ۲۴ ساعته بساط تروریست‌ها جمع می‌شد. هیچ ایرانی در بحران سوریه دخالت ندارد.
سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد ادعاهای اخیر گروه‌های معارض و تروریست سوریه در خصوص دخالت ایران در بحران این کشور و همچنین تعیین ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته برای خروج ایرانی‌ها از سوریه، گفت: تروریست‌ها با طرح این ادعاها به دنبال نشان دادن ماهیت خود به عنوان مردمان سوریه هستند، این در حالی است که این ۳۵ هزار نفر غیرسوری علیه ملت و دولت سوریه می‌جنگند.
وی افزود: از طرف دیگر این تروریست‌ها می‌خواهند بگویند که ایران در بحران سوریه دخالت دارد تا فضای بین‌المللی را علیه دولت و ملت سوریه و جمهوری اسلامی بسیج کنند، این در حالی است که ایران تاکنون هیچگونه اقدامی در سوریه انجام نداده است، اگر ایران در سوریه حضور پیدا می‌کرد، ۲۴ ساعته بساط اینها جمع می‌شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تروریست‌ها هیچ کسی نیستند، این‌که هنوز آنها در سوریه دوام دارند، این موضوع را مشخص می‌کند که ایران هیچ دخالتی در سوریه ندارد.
وی در واکنش به طرح ادعایی در خصوص بازجویی ایرانی‌ها از اسرای آزاد شده در سوریه،‌گفت: ادعای بازجویی دروغ و کذب محض است.
وی همچنین تاکید کرد که هیچ ایرانی در بحران سوریه دخالت ندارد و تنها زائران ایرانی به سوریه می‌روند که البته امکان رفت و آمد نیز مختصر شده است.
نقوی‌حسینی در ادامه تاکید کرد که تروریست‌ها در سوریه کسی نیستند که برای خروج ایرانی‌ها ضرب‌الاجل تعیین کنند. هیچ کسی به آنها گوش نمی‌دهد و آنها هیچ نقشی در دولت و ملت سوریه ندارند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین به افزایش حمایت‌های روسیه در کنار ایران از دولت سوریه اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر راه‌حل سیاسی بحران سوریه که ایران نیز بر آن تاکید دارد، در حال تقویت است و کشورهای زیادی این راه‌حل را پذیرفته‌اند. در آینده نزدیک حتی معارضین نیز به این موضوع خواهند رسید که مشکل و بحران سوریه از طریق سیاسی حل خواهد شد.
کد مطلب: 20022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *