۰
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۰

عرضه میوه های قاچاق در بازار

در حالی که مسئولین بازرگانی تاکید می کنند تمام نیاز میوه کشوراز سوی کشاورزان داخلی تامین می شود ، ولی خرده فروشی های شهر تهران مملو از میوه های وراداتی و گاها قاچاق شده اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، با وجود قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و ممنوعیت های وارداتی اخیر انواع میوه‌های رنگارنگ قاچاق در بازار جولان می‌دهند که برخی‌ گزارش‌ها و روایت‌ها در سال تولید ملی از وجود دست‌های پشت پرده در واردات بی‌رویه این میوه‌ها به کشور حکایت دارد.
به نظر می رسد عده ای سودجو از خلاء به وجود آمده در بازار سوء استفاده کرده و اقدام به واردات غیرقانونی برخی از محصولات کشاورزی کرده اند.
عرضه میوه های ترکیه ای و چینی در بازار
موضوع تامین بازار و استفاده از میوه های ذخیره سازی شده چند سالی است به شدت پیگیری می شود و امسال هم این موضوع با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی آغاز شد اما پس از عرضه میوه در خرده فروشی ها مردم به جای میوه های داخلی با میوه های وارداتی روبرو شدند.
براساس این گزارش میوه های وارداتی که اغلب از کشور ترکیه هستند در تمامی خرده فروشی های شهر تهران با قیمت بالا به وفور یافت می شوند. به عنوان مثال هر عدد آوکادو ۷ هزار تومان، شاه بلوط هر کیلو گرم ۱۵ هزار تومان، کامکوات هر کیلو گرم ۸ هزار تومان، زنجبیل چینی هر کیلو گرم ۱۰ هزار تومان، نارگیل هندی در سایز کوچک هر عدد ۴ هزار تومان و قارچ صدفی هر کیلو ۶ هزار تومان به فروش می رسد.
همچنین احمدی، یک فروشنده میوه در حوالی میدان انقلاب می گوید: در حال حاضر انبارها پر از سیب های ایتالیایی برای شب عید است و کیفیت آنها با میوه های داخلی چندان تفاوتی ندارد اما قیمت آن بیشتر از محصولات داخلی است.
وی می گوید: قیمت هر کیلوگرم سیب ایتالیایی ۵ هزار تومان در نظر گرفته شده در حالی که سیب قرمز داخلی هر کیلو ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.
وی معتقد است واردات بی‌رویه سیب و میوه‌های لوکس موجب فاسد شدن میوه‌های ذخیره‌سازی شده داخلی و گرانی این محصولات می شود.
این فروشنده میوه می گوید: با این رویه ای که در پیش گرفته شده برای شب عید میوه‌های داخلی در سردخانه‌ها از بین می‌رود و میوه‌های خارجی با چندین برابر قیمت به فروش می‌رسد.
کد مطلب: 20036
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *