۰
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۸

دستفروشی گوجه فرنگی، پیاز و لیمو ترش آزاد شد؟

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اسامی شهرهای مجاز برای دستفروشی سه محصول لیمو ترش، پیاز و گوجه فرنگی را اعلام کرد.
دستفروشی گوجه فرنگی، پیاز و لیمو ترش آزاد شد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از اقتصاد نیوز،در میز اقتصاد امروز با موضوع اعلام امادگی شهرداری برای عرضه مستقیم گوجه ،لیمو ترش و پیاز با حضور فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران و سراب نشین، معاون بهره‌برداری و بهداشت سازمان میادین میوه و تره بار برگزار شد.

فصاحت، تصمیم بر این شد در عرضه مستقیم سه محصول لیمو ترش،گوجه فرنگی و پیاز شرایطی اتخاذ شد، پیرو هماهنگی‌هایی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام شد، از روز یکشنبه در همه میادین میوه‌وتره‌بار لیموترش به‌صورت مستقیم عرضه می‌شود.

اگر استقبال شود وانتی ها هم می توانند در مکان های مشخص عرضه مستقیم داشته باشند.

مصرف لیمو ترش تا شهریور بالا است

با توجه به اینکه میزان مصرف لیمو ترش تا شهریور بالا است. آبگیری در حضور مشتری و هم در میادین به صورت بهداشتی انجام، بسته بندی و بفروش می رسد.

برآوردشده که ۴۰ تن لیمو ترش عرضه شود. اگر استقبال شود به ۱۰۰ تن روزانه می رسد. اگر افراد وانتی یا سایر افراد که توانایی این کار دارند طبق ضوابط می توانند محصول را بفروش برسانند.

لیمو ترش با قیمت ۱۷ هزار تومان بفروش می رسد. گوجه و پیاز فردا قیمت را اعلام خواهیم کرد. اکنون ۱۶۸ مرکز برای عرضه تک محصولی این محصول آماده است. حدود ۷۰ مرکز هم به‌صورت آبگیری آماده هستند.

دست فروشی این محصولات سد معبر نیست

مکان‌هایی برای عرضه مستقیم، توسط کشاورزان، در نظر گرفته شده است. دست فروشی این محصولات در اطراف میادین میوه وتره بار هم سد معبر محسوب نمی‌شود.

سراب نشین گفت، ظرفیت عرضه این سه محصول در ۲۵۰ مرکز انجام می شود. در ۱۰۰ مرکز آبگیری انجام خواهد شد. در بحث قیمت پیاز و گوجه هم به زودی اعلام خواهد شد. همچنین از روز یکشنبه عرضه آبلیمو انجام خواهد شد. پیاز و گوجه هم اطلاع رسانی خواهد شد.

فصاحت، در حال حاضر لیموترش در بازار میوه و تره بار با قیمت ۲۳ هزار تومان عرضه می‌شود. با حذف واسطه‌ها با قیمت حدود ۱۳ هزار تومان به دست ما خواهد رسید. ما هم با قیمت ۱۷ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌کنیم.

غرفه رایگان

کشاورزانی که معرفی‌نامه از سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان و یا سایر استان‌ها داشته باشند حتماً در میادین میوه و تره‌بار غرفه‌ای را به صورت رایگان در اختیارشان قرار خواهیم داد. که بتوانند خودشان عرضه مستقیم محصول را داشته باشند.

به گفته او، چندین شهر تهران، کرج، سمنان، خرم اباد، یزد، اهواز، کرمان، بجنورد، بندرعباس، اردبیل، شیراز، ارومیه، رشت، شهرکرد، همدان، یاسوج، یزد و زنجان دستفروشی آزاد اعلام می شود.

کد مطلب: 200404
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *