۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۵
حاجی بابایی؛

پارتی بازی نکردیم

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در واکنش به حواشی ایجاد شده در خصوص جذب ۱۰ هزار نفر شامل ۵ هزار نخبه قرآنی و ۵ هزار نیروی خدماتی در این وزارتخانه، اظهار داشت: برای جذب این افراد در آموزش و پرورش مصوبه دولت را داشتیم.
پارتی بازی نکردیم
وی با اشاره به ایجاد نهضت قرآنی و فعالیت ۱۰ هزار مدرسه قرآنی در کشور گفت: در آن زمان این ایراد را به ما می‌گرفتند که متخصصان قرآنی شما کجاست که این موضوع را در دولت طرح کردیم و در نهایت دولت برای جذب ۵ هزار نیروی قرآنی مجوز داد.

* قرارداد "کار معین" با استخدام متفاوت است

حاجی‌بابایی با بیان اینکه این افراد به صورت قرارداد "کار معین" در آموزش و پرورش فعالیت خواهند کرد، افزود: قرارداد "کار معین" با استخدام متفاوت است و کار معین آزمون نمی‌خواهد.
وی ادامه داد: به رغم آنکه در قرارداد کارمعین آزمون نمی‌گیرند ولی ما آزمون گرفتیم و برای این آزمون شرایطی را تعیین کردیم.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اعلام کردیم که اگر فردی در سطح کشور یا بین‌الملی قاری یا حافظ برجسته قرآن است، از وی توسط برجستگان قرآنی استان، آزمونی گرفته شده و جذب شوند.
وی گفت: بعضی از دوستان تأکید داشتند که ممکن است برخی استان‌ها خیلی گسترده کار نکرده باشند و ما اعلام کردیم که استان‌هایی که اطلاع‌رسانی گسترده برای جذب نخبگان قرآنی نداشتند، در روزنامه‌های استانی خود آگهی چاپ کنند تا هر کسی که شرایط جذب را دارد، به کار گرفته شود.
* هنوز کاری انجام نشده که پارتی بازی شده باشد
این مقام مسئول در آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه این افراد هنوز جذب آموزش و پرورش نشدند و در حال طی مراحل قانونی هستند، اظهار داشت: برخی می‌گویند پارتی بازی شده است اما هنوز کاری انجام نشده که پارتی بازی شده باشد و تا وزارتخانه تأیید نکند، هیچکسی جذب آموزش و پرورش نمی‌شود.
وی با بیان اینکه اگر موردی از تخلف در جذب نیروهای نخبه قرآنی در استانی وجود دارد، اعلام شود تا اطلاع‌رسانی صورت گیرد، گفت: ممکن است فردی لیسانس فیزیک باشد اما حافظ یا قاری قرآن برجسته باشد، پس می‌تواند جذب شود.
حاجی‌بابایی تأکید کرد: می‌خواهیم تمام نخبگان قرآنی را داخل آموزش و پرورش بیاوریم.

*‌ نیروهای خدماتی گزینش می‌شوند
وزیر آموزش و پرورش در خصوص جذب نیروهای خدماتی در آموزش و پرورش نیز بیان کرد: در حال حاضر در کشور مدرسه‌سازی انجام می‌شود که توسط آموزش و پرورش یا یرین است؛ گاهی وقت‌ها به ما ایراد گرفته می‌شود که مثلا ۳ میلیارد تومان مدرسه ساخته شده است و دو کارگر یا سرایدار بگذارید، از این نگهداری شود.
وی ادامه داد: با عنوان کردیم در هر منطقه، مردان جوانی به صورت قراردادی و نه استخدام، حذب آموزش و پرورش شوند و البته برخی استان‌ها هم برای جذب آگهی دادند.
حاجی‌بابایی اضافه کرد: برای جذب نیروهای خدماتی نیز گزینش وجود دارد و این گزینش باید انجام شود، گفت: شاخص‌هایی برای گزینش وجود دارد به عنوان مثال نیروی خدماتی باید متأهل، سربازی رفته باشد و به هیچ عنوان سیگاری نباشد.

کد مطلب: 2006
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *