۰
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۵

سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در قطعه سوم آزادراه شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امکان تغییر درصد مشارکت بنیاد مستضعفان در سرمایه‌‌گذاری قطعه سوم آزاد راه تهران- شمال وجود دارد اما حضور بنیاد قطعی است، گفت:با چینی‌ها مذاکراتی شده بود که این مذاکرات نتیجه‌ای نداد البته از هر سرمایه‌گذاری از جمله چین استقبال می‌کنیم.
سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در قطعه سوم آزادراه شمال

به گزارش مردم سالاری آنلاین، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین خبرها از انتخاب سرمایه‌گذار قطعه سوم آزاد راه تهران – شمال پس از مذاکرات با چینی‌ها اظهار داشت: آن چیزی که مصوب شده و قانون است، سرمایه‌گذار تمام مسیر آزادراه تهران- شمال بنیاد مستضعفان خواهد بود و بنیاد  مستضعفان سرمایه‌گذار تمام قطعات این پروژه محسوب می‌شود و قرارداد آن به صورت یکپارچه است.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان در مقطعی اعلام کرد که اگر شرایط امکان پذیر بود این مجموعه در برخی از قطعات سرمایه‌گذاری نداشته باشد اما نظر این است که حتما بنیاد در این پروژه حضور و مشارکت داشته باشد هر چند که امکان دارد درصد مشارکت بنیاد مستضعفان تغییر کند اما حضور بنیاد قطعی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: طبق قرارداد موجود هم بنیاد مستضعفان سرمایه‌گذار سرتاسر آزادراه تهران- شمال است و بخشی تامین مالی با بنیاد خواهد بود مگر اینکه قرارداد تغییر کند.

خادمی در پاسخ به این سوال که آیا حضور چینی‌ها در قطعه سوم آزادراه تهران- شمال منتفی شده است، اظهار داشت: با چین مذاکراتی انجام شده بود که این مذاکرات نتیجه‌ای نداد البته به دنبال سرمایه‌گذار برای این پروژه هستیم و از هر سرمایه‌گذاری از جمله چین استقبال می‌کنیم. باید توجه داشت که این پروژه بسیار هزینه زایی است و به منابع مالی نیاز دارد و با هر متقاضی وارد مذاکره می‌شویم.

وی با بیان اینکه با چینی‌ها هم مذاکراتی انجام شد اما فعلا نظر بر سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در این پروژه است، افزود: تاکید بر مشارکت بنیاد داریم اما از آنجایی که حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه قابل توجه است، هر سرمایه‌گذاری از ورود به این پروژه استقبال کند، سهمی برای سرمایه‌گذاری آن در نظر خواهیم گرفت.

کد مطلب: 201307
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *