۰
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۵

باند رفت قطعه ٢ آزادراه شمال امروز افتتاح می‌شود

مدیر کل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها درباره اقدامات انجام برای ساخت منطقه سوم آزادراه شمال گفت: اقدامات در این منطقه در حد انجام امور مطالعاتی است و مذاکرات اولیه با شرکت چینی برای مشارکت در قبال تهاتری نفت انجام شده است.
باند رفت قطعه ٢ آزادراه شمال امروز افتتاح می‌شود

محمود ملازینل در حاشیه بازدید از منطقه ٢ آزاد راه تهران - شمال از افتتاح باند رفت منطقه دوم این آزادراه خبر داد و گفت: برای ساخت باند رفت منطقه دوم آزادراه تهران شمال ٨هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان هزینه شده‌ و برای ساخت باند شرقی این منطقه و تونل غربی البرز ١۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: این پروژه صد در صد ایرانی ساخته شده‌ و از توان ایرانی برای احداث و نصب تجهیزات در این پروژه استفاده شد. 

مدیر کل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها ادامه داد: باند برگشت منطقه دوم آزاد تهران شمال در حال حاضر ٣۵ درصد پیشرفد فیزیکی دارد و در صورت تامین منابع مالی پایان ١۴٠٣ به افتتاح می‌رسد. 

ملازینل درباره اقدامات انجام برای ساخت منطقه سوم آزادراه شمال گفت: اقدامات در این منطقه در حد انجام امور مطالعاتی است و مذاکرات اولیه با شرکت چینی برای مشارکت در قبال تهاتری نفت انجام شده که اگر به تفاهم برسیم شرط ما این است که کار با حضور ٨٠ درصد از پیمانکار ایرانی انجام شود. 

وی گفت: پروژه آزاد راه تهران-شمال در قطعات ١، ٢ و ۴ با تامین مالی ۵٠ درصد دولت و  ۵٠ درصد بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود در حال حاضر بنیاد در تامین مالی و آورده ٢ هزار میلیارد تومان از دولت جلوتر است.

این مقام مسئول در شرکت ساخت درباره نرخ عوارضی منطقه دو ادامه داد : پیشنهاداتی شده اما هنوز به تصویب نرسیده‌است.

کد مطلب: 198685
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *