۰
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰

روش‌های برخی مسئولین برای مقابله با بی‌حجابی منجر به تقابل مردم با مردم می‌شود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از منتقدین وضعیت موجود و این نحوه قانون‌گذاری و این روش برخورد قهری با موضوع حجاب متدینین جامعه هستند.
روش‌های برخی مسئولین برای مقابله با بی‌حجابی منجر به تقابل مردم با مردم می‌شود

به گزارش مردم سالاری آنلاین، معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که برخی از نمایندگان مجلس از تریبون بهارستان سعی در دوقطبی کردن مسئله حجاب در کشور دارند و عنوان می‌کنند جامعه برای زنان چادری از سوی دیگر افراد خطرناک شده است و عواقب طرح این مسائل از تریبون عمومی کشور، گفت: اولاً ما هیچ خلاء قانونی برای موضوع حجاب نداریم و ثانیاً نمی‌شود فقط زمان انتخابات و راهپیمایی‌ها که شد دختران این سرزمین که ممکن است حجاب‌شان مورد تائید ما نباشد، جلوی دوربین قرار گیرند.

این نماینده مجلس با بیان این‌که اتفاقا بسیاری از منتقدین وضعیت موجود و این نحوه قانون‌گذاری و این روش برخورد قهری با موضوع حجاب  متدینین جامعه هستند، عنوان کرد: بسیاری از خانم‌های محجبه می‌گویند چرا باید چنین تقابلی به سطح جامعه کشیده شود و چرا مردم باید در مقابل یکدیگر قرار گیرند؟

وی یادآور شد: عزیزان اعلام کردند دشمن دنبال این است که این لایحه موفق نشود، بنده معتقدم همین حالا هم دشمنان این مرز و بوم به خاطر این موضوع ذوق زده خواهند شد و چه بسا دشمن دنبال این نحوه تقابل‌هاست و دنبال این است که  سعی کند تصویری از کشور ایجاد شود که انگار مردم در برابر هم قرار گرفته‌اند.

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من با چنین رویکردهای مخالفم چراکه اگر بنا بود این رویکردها جواب دهد تا امروز جواب داده بود. چه بسا بسیاری از کسانی که به زعم ما این حکم الهی را رعایت نمی‌کنند، شاید واکنش تقابلی با این نحوه مدیریت کشور دارند.

وی درباره اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه عفاف و حجاب عنوان کرد: ما تجربه بسیار بسیار تلخی از اصل هشتادوپنجی شدن در این مجلس داریم. چه بحث طرح صیانت و چه موضوع قانون جوانی جمعیت که هیچ کدام ملاحظات کارشناسی لازم را نداشتند و بسیاری از متولیان طرح‌ها به شکست این طرح‌ها واقف هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که  انتظار بود طرح‌ها و لوایحی که تا این اندازه در جامعه حساسیت ایجاد می‌کند در صحن مجلس و در مقابل دیدگان مردم و رسانه‌ها بررسی شود، عنوان کرد: شاهد بودیم علیرغم این‌که تعدادی از نمایندگان به شدت مخالف اصل هشتادوپنجی شدن لایحه عفاف و حجاب بودند، متاسفانه قاطبه نمایندگان رأی دادند و این کمیسیون هم لایحه بررسی شد. معتقدم با این شرایط و اتفاقات نمی‌توانیم مطلوب را حاصل کنیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از قوه قهریه و با وضع جریمه‌های آنچنانی مگر می‌شود فلسفه حجاب را تبیین کرد، اظهار داشت: صد در صد کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است اما روش‌هایی که از سوی مسئولین امر برای مقابله با این حرام شرعی و سیاسی اتخاذ می‌شود حتما منجر به تقابل مردم با مردم می‌شود، حتما منجر به سواستفاده دشمنان ملت و مردم می‌شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر معتقدم ما در حال حاضر خلاء قانونی درباره این موضوع نداریم که بخواهیم وقت مجلس را که می‌توانست برای موضوعات بسیار اولویت‌دارتر صرف شود، اختصاص دهیم. درحال حاضر ماده ۶۳۸ قانون مجازات‌های اسلامی در این خصوص واضح نظر دارد، می‌توانستند از این ظرفیت قانونی استفاده کنند.

وی افزود: ما مسائلی داریم که مردم آن‌ها را اولویت خودشان می‌دانند اگر کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است آیا این نظام بانکی مبتنی بر ربا که در حکم محاربه با ذات باری تعالی است، حرام نیست؟ آیا این تورم لجام گسیسخته، آیا پر کشیدن مرغ از سفره‌های مردم، آیا ضجه‌ای که بیماران خاص برای داروهای خودشان  می‌‎زنند، آیا معضلاتی  که جامعه معلولین و جامعه کارگری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و آیا مشکلاتی که معلمین خرید خدمات و حق التدریس دارند نباید در اولویت کاری ما قرار گیرد؟ معتقدم به جای این روش‌ها باید سراغ نهادهایی بروند که میلیاردها تومان اعتبار برای تبیین فلسفه عفاف و حجاب می‌گیرند، بروند و ببینند چه کرده‌اند.

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وانگهی چه کسی گفته حجاب با عفاف یکی است. من با اصل این موضوع مخالف هستم چه بسا ممکن است برخی از افراد محجبه آن عفت لازم را نداشته باشند و برخی از افرادی که حجاب‌شان کامل نیست کاملا عفیف بوده و زیست عفیفانه داشته باشند. از همین رو به جای این رویکردها و برخوردها ای کاش به سیره امامین انقلاب توجه می‌کردیم کاش به سیره شهید حاج قاسم سلیمانی توجه می‌کردیم من معتقدم با این روش‌ها صرفا جز اینکه تنش ایجاد شود و تقابل مردم با مردم اتفاق بیفتد، به جایی نخواهیم رسید.

وی یادآور شد: کاش به این موضوع توجه کنیم که امروز ۷۵ درصد از مساجد درون‌شان نماز جماعت برگزار نمی‌شود، نماز که اهمیتش از حجاب بیشتر است لذا با جمیع این موضوعات هم با این خود لایحه بنده مخالفم و هم به طریق اولی با اصل هشتاد و پنجی شدن آن مخالف بودم.

کد مطلب: 201483
برچسب ها: بی‌ حجابی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *