۰
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰

تصمیم‌گیری درباره قیمت گندم به کجا رسید؟

رئیس اتاق اصناف کشاورزی اعلام کرد، تصمیم‌گیری در مورد قیمت گندم به هفته‌ آینده موکول شد.
تصمیم‌گیری درباره قیمت گندم به کجا رسید؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا،رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: مقرر شد بعد از برگزاری یک جلسه کارشناسی دیگر قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳مشخص شود و به احتمال زیاد قیمت نهایی گندم هفته آینده تعیین خواهد شد.

قاسم پیشه‌ور با اعلام این خبر گفت:جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی دوشنبه این هفته برگزار شد، اما مصوبه‌ای نداشت زیرا در مورد تعیین قیمت پایه گندم نظرات متفاوت بود.

 

وی ادامه داد: قرار شد مجددا جلسه کارشناسی برگزار و قیمت پایه سال ۱۴۰۲ مشخص شود و بعد از آن برای قیمت گندم در سال ۱۴۰۳ تصمیم‌گیری شود.رئیس اتاق اصناف کشاورزی اضافه کرد: در آخرین جلسه‌ای که امسال در اردیبهشت برگزار شد قیمت پایه گندم براساس تورم و افزایش قیمت کود از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۵ هزار تومان رسید، ولی سرپرست وقت وزارت جهادکشاورزی فرصت نکرد مصوبه را اعلام کند و بعد از معرفی وزیر جدید جهادکشاورزی نیز اعلام قیمت به تاخیر افتاد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد اتاق اصناف کشاورزی برای قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳، به ازای هر کیلو ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان است که این قیمت بر اساس آنالیزهای انجام شده شامل هزینه تولید و سود متعارف است.پیشه‌ور عنوان کرد: این یک قیمت پیشنهادی است و هنور در شورا تایید نشده است.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی با بیان اینکه به احتمال زیاد تا هفته آینده قیمت خرید تضمینی گندم مشخص می‌شود، گفت:بعد از تعیین قیمت گندم قیمت سایر محصولات نیز مشخص خواهد شد.

کد مطلب: 201914
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *