۰
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۸

آمار زائرانی که عازم عراق شده‌اند به تفکیک گذرگاه‌ها

مدیر گذرگاه‌های مرزی عراق آمار زائرانی را که تاکنون از طریق مرزهای مختلف زمینی و هوایی وارد عراق شده‌اند، اعلام کرد.
آمار زائرانی که عازم عراق شده‌اند به تفکیک گذرگاه‌ها

مدیر گذرگاه‌های مرزی عراق آمار زائرانی را که تاکنون از طریق مرزهای مختلف زمینی و هوایی وارد عراق شده‌اند، اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عمر الوائلی، مدیر گذرگاه‌های مرزی عراق در اظهاراتی گفت، ورود و خروج زائران از مرزهای زمینی و هوایی به‌خوبی درحال انجام است.

وی گفت که تاکنون بیش از ۳ و نیم میلیون زائر از طریق مرزهای زمینی و هوایی وارد خاک عراق شده‌اند تا در مراسم اربعین شرکت کنند.

الوائلی گفت که خروج زائران از کشور عراق نیز آغاز شده است و روزانه شاهد خروج ۱۵۰ هزار زائر از گذرگاه زرباطیه (مهران) هستیم.

مدیر سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق همچنین گفت که از مرز شلمچه نیز تقریبا ۸۰۰ هزار زائر وارد خاک عراق شده‌اند و خروج از طریق این مرز نیز در سطح بالا است.

وی افزود: همچنین تاکنون ۴۰۰ هزار زائر از طریق گذرگاه الشیب (چذابه) و ۳۵۰ زائر از طریق گذرگاه المنذریه (خسروی) وارد عراق شده‌اند.

الوائلی خاطرنشان کرد که مجموع سه گذرگاه مرزی موجود در اقلیم کردستان عراق نیز شاهد ورود بیش از ۱۰۰ هزار زائر بودند که ۶۵ هزار نفر از آنها از طریق گذرگاه عمران‌خان وارد شدند.

این مسئول عراقی در ادامه گفت که ۱۸۰ هزار زائر نیز از طریق فرودگاه نجف وارد عراق شده‌اند.

مدیر سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق در ادامه تاکید کرد که هماهنگی خوبی میان ایران و عراق در این زمینه وجود دارد و همین امر به تسهیل روند بازگشت زائران به کشورهای‌شان کمک می‌کند.

اخیرا نیز نصیف الخطابی، استاندار کربلا در گفتگویی تلویزیونی آمار کلی زائرانی را که از زمان آغاز زیارت اربعین تا روز یکشنبه وارد استان کربلا شده‌اند، ۱۴ میلیون تن اعلام کرد.

الخطابی اظهار کرد: زیارت اربعین سال جاری بزرگترین زیارت در طول چند سال اخیر است.

استاندار کربلا در ادامه گفت: نخست وزیر (محمد شیاع السودانی) به صورت مستقیم بر برنامه‌های زیارت اربعین نظارت دارد، هیات حج نیز به دستور ایشان هزار دستگاه اتوبوس را به جابه‌جایی زائران در محور جنوبی اختصاص داد.

او تاکید کرد: همچنین به دستور نخست وزیر امکانات تمامی استان‌ها برای جابه‌جایی زائران به کار گرفته شدند و هر خانه‌ای در کربلا به یک موکب و هیات تبدیل شده است.

الخطابی افزود: در حال حاضر ۲۸ هزار موکب حسینی به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

استاندار کربلا با اشاره به اینکه با وجود تعداد بالای زائران، حرکت آنها بسیار روان است، از زائران خواست از مسیرهای اختصاص داده شده به آنها رفت‌وآمد کرده و از مسیر عبور خودروها و وسایل نقلیه عبور نکنند.

کد مطلب: 202200
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *