۰
جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۵

اطلاعات جدید درباره خطر سویه جدید ویروس کرونا

​​​​​​​زمانی که سویه جدید کووید BA.۲.۸۶ در اواخر جولای ظاهر شد، دانشمندان نگرانی‌هایی در مورد توانایی آن برای فرار از مصونیت داشتند.
اطلاعات جدید درباره خطر سویه جدید ویروس کرونا

مهر به نقل از هلث دی نوشت:
زمانی که سویه جدید کووید BA.۲.۸۶ در اواخر جولای ظاهر شد، دانشمندان نگرانی‌هایی در مورد توانایی آن برای فرار از مصونیت داشتند.

اما به نظر می‌رسد آزمایش‌های اولیه آزمایشگاهی این ترس‌ها و همچنین نگرانی‌ها در مورد توانایی این سویه برای گسترش گسترده را کاهش می‌دهند.

این سویه که "پیرولا" نیز نامیده می‌شود، دارای جهش شدید است و بیش از ۳۰ تغییر در پروتئین اسپایک آن در مقایسه با جد نزدیک آن BA.۲ و XBB.۱.۵ اتفاق افتاده است. این جهش بزرگ در تکامل شبیه به آنچه است که در زمان ظهور اومیکرون رخ داد است.

اما دانشمندان، از جمله دانشمندان در سوئد و چین، در آزمایش‌های آزمایشگاهی دریافتند که به نظر می‌رسد این سویه کمتر از آنچه تصور می‌شد نگران‌کننده است.

تاکنون BA.۲.۸۶ به ایالات متحده و ۱۰ کشور دیگر سرایت کرده است. دانمارک بیشترین موارد ابتلاء را گزارش کرده است.

در چین، محققان تشخیص دادند که BA.۲.۸۶ برای سیستم ایمنی بدن متفاوت از انواع قبلی کووید است. همچنین می‌تواند از مصونیت بگریزد.

«یونلنگ کائو» از مرکز نوآوری زیست پزشکی در دانشگاه پکن گفت که در میان یافته‌ها کاهش دو برابری در توانایی واکسیناسیون و عفونت اخیر برای خنثی کردن BA.۲.۸۶ در مقایسه با ویروس‌های XBB.۱.۵ وجود دارد. اما همچنین نسبت به انواع XBB.۱.۵، ۶۰ درصد کمتر عفونی بود.

کد مطلب: 202423
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *