۰
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۵

سرنوشت لایحه برنامه هفتم در صورت رد کلیات آن در مجلس چه می‌شود؟

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به تشریح روند بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در صورت رد کلیات آن در صحن علنی مجلس پرداخت.
سرنوشت لایحه برنامه هفتم در صورت رد کلیات آن در مجلس چه می‌شود؟

به گزارش مردم سالاری آنلاین، مجتبی یوسفی درباره روند بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس گفت: طبق مصوبه هیات رئیسه مجلس،‌ بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم از فردا (دوشنبه) و در دو شیفت کاری در دستور مجلس قرار دارد و مجلس ابتدا وارد رسیدگی به کلیات لایحه می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس ابتدا کلیات گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم بررسی و رای گیری می شود که در صورت تصویب، مجلس وارد بررسی جزییات برنامه خواهد شد. اگر کلیات به تصویب نرسد گزارش برای بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع می شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس در توضیح اینکه چرا در صورت رد کلیات برنامه،‌ لایحه به دولت ارجاع نمی شود، گفت: طبق آیین نامه داخلی‌ بعد از تقدیم لایحه برنامه هفتم به مجلس، لایحه به کمیسیون تلفیق ارجاع می شود و ابتدا کمیسیون کلیات برنامه را مورد بررسی قرار می دهد که همین روند نیز طی شد و تلفیق به کلیات رای داد. اگر کمیسیون تلفیق، کلیات را تصویب نمی کرد لایحه به دولت برای بررسی مجدد برگردانده می شد اما اکنون که تلفیق کلیات و جزییات لایحه را تصویب کرده،‌ در صورت رد کلیات در صحن علنی، گزارش مجددا به کمیسیون تلفیق ارجاع می شود.جلسات کمیسیون تلفیق در روز چهارشنبه ۸ شهریور به پایان رسید و نمایندگان تا هفته گذشته برای ثبت پیشنهادت در سامانه فرصت داشتند؛ مجلس در جلسات هفته جاری ابتدا وارد بررسی کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه می‌شود و در صورت تصویب کلیات،‌ رسیدگی به جزییات در دستور قرار می گیرد.‌

کد مطلب: 202960
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *