۰
سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰

توضیح ستایشی درباره بازداشت فرزندان یک مقام ارشد قضایی

ستایشی در خصوص بازداشت فرزندان یکی از مقامات قوه قضائیه گفت: دستگاه قضائی با صلابت و با دقت و قوت به هر پرونده‌ای رسیدگی می‌کند نگاه قوه قضائیه اقدام ضابطه مند، شفاف، روشن و مطابق موازین شرعی و قانونی است و همه در مقابل هم برابر هستند.
توضیح ستایشی درباره بازداشت فرزندان یک مقام ارشد قضایی

به گزارش مردم سالاری آنلاین، نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه با اصحاب رسانه آغاز شد.

ستایشی ضمن تبریک و گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: باید در شکل گیری جامعه الگو، نقش همه اجزای جامعه به رسمیت شناخته و زمینه ظهور منجی ایجاد شود.

وی بیان کرد: لازم از تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان و ضابطان مختلف دستگاه قضائی در کشف و خنثی سازی توطئه‌ها تشکر کنم همچنین کشف و خنثی سازی این پروژه‌های ضد امنیتی با همکاری ارکان مخالف دستگاه قضائی ازجمله دادسراها انجام شده است و بر همین اساس باید از تلاش همکاران خود تلاش کنم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: همانگونه که رئیس قوه قضائیه بیان کرد دستورات اکیدی صادر شده تا پرونده این تروریست‌ها به سرعت، دقت و با قاطعیت بررسی شود پس از اعلام نتایج این پیگیری‌ها مردم متوجه خواهند شد که چه برنامه‌هایی علیه‌شان توسط دشمن برنامه ریزی شده بوده است.

ستایشی گفت: فردی که در حوزه شیمی تحصیل کرده بوده است و با گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق همکاری داشته با هدایت این گروهک اقدام به ساخت بمب و آزمایش آنها در برخی از شهرستان‌های آذربایجان غربی کرده است و اعضای این گروه اقدام با ساخت تله‌های انفجاری انواع بمب‌ها و جلیقه انتحاری به دنبال انجام عملیات تروریستی در راهپیمایی جاماندگان و مراسم آغاز سال تحصیلی بوده است.

وی گفت: همچنین فردی که قصد ورود مواد منفجره با تهران را داشته است در یکی از شهرستان‌های اطراف تهران بازداشت شد برنامه‌هایی که توسط گروهک‌های خبیث صهیونیستی تدوین شده بود و توسط مزدوران قرار بر انجامش بود شناسایی شدند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگرچه پروژه‌ها در نطفه ناکام ماند اما همچنان هوشیاری آحاد ملت در خنثی سازی توطئه‌ها را می‌طلبد بسترهایی که در ظاهر اتو کشیده و رسمی هستند اما اهداف تروریستی را دنبال می‌کنند.

ستایشی گفت: از اتخاذ تدابیر انقلابی رئیس جمهور در نیویورک باید تقدیر کنم و مواضع وی در اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران و قرآن کریم جای تقدیر و تشکر دارد.

ستایشی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده رودخانه چهل بازه گفت: این پرونده در دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مستقر در دادگاه انقلاب تهران رسیدگی و رأی آن صادر شده و در مرحله اقدام است.

آخرین وضعیت پرونده حوادث شهری

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حوادث شهری از جمله تخریب غیر اصولی خلازیر، فوت دو کودک در استخر آب بوستان و فوت چند کارگر در آراد کوه تهران گفت: در خصوص تخریب‌ها در منطقه ۱۹ پرونده‌ای در دادسرای ویژه امور جنایی تشکیل شده و برای بررسی ابعاد و زوایای حادثه کارگروهی متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری تشکیل شده و نظریه قانونی جامع این گروه هنوز ارائه نشده اما چنانچه قصور و تقصیری بر فردی وارد شود قوه قضائیه با آن برخورد می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: دو کودک به همراه خانواده خود به یکی از پارک‌های منطقه ۲۱ رفته بودند که با عبور از فنس وارد استخر می‌شوند و پرونده‌ای در دادسرای ویژه امور جنایی تشکیل شده و در راستای شناسایی مقصران احتمالی تحقیقات ادامه دارد.

ستایشی گفت: آراد کوه در کهریزک است و رئیس حوزه قضائی کهریزک پس از بررسی‌هایی که انجام داد متوجه می‌شود ۴ مصدوم پس از انفجار دیگ بخار به بیمارستان رسانده می‌شوند که متأسفانه ۳ نفر از آنها فوت می‌کنند و بر همین اساس پرونده ابتدایی تشکیل شده و دستورات لازم برای جمع آوری ادله و شناسایی مقصران صادر شده است و در شعب رسیدگی به امور جنایی تهران نیز پرونده تشکیل شده است.

وی درباره وضعیت پرونده شهید آرمان علی وردی گفت: اتهام ۸ متهم این پرونده که در اغتشاشات سال گذشته بودند در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری تهران رسیدگی می‌شود و ۱۵ مهر ماه اولین جلسه دادگاه برگزار می‌شود و اتهام این افراد مشارکت در قتل، محاربه و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی است.

تشکیل پرونده برای فرزندان یک مقام ارشد قضائی

ستایشی در خصوص بازداشت فرزندان یکی از مقامات قوه قضائیه گفت: دستگاه قضائی با صلابت و با دقت و قوت به هر پرونده‌ای رسیدگی می‌کند نگاه قوه قضائیه اقدام ضابطه مند، شفاف، روشن و مطابق موازین شرعی و قانونی است و همه در مقابل هم برابر هستند.

وی با اشاره به سفر دادستان کل کشور به آذربایجان و نشست اکو گفت: دادستان کل با دادستان آذربایجان دیداری داشته است و در خصوص حمله به سفارت آذربایجان نیز صحبت شده است و همکاری خوبی میان دو کشور وجود دارد و پرونده تهاجم به سفارت آذربایجان پس از بررسی و رسیدگی دقیق هفته گذشته با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه کیفری یک تهران ارسال شد و دادستان تهران در کیفرخواست اشد مجازات را در خصوص فرد مهاجم را خواستار شده است.

اخذ سفارش از رسانه‌های معاند به هیچ وجه قابل بخشش و گذشت نیست

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص همکاری افرادی با رسانه‌های معاند گفت: بارها اعلام شده است همکاری یا اخذ سفارش از رسانه‌های معاند به هیچ وجه قابل بخشش و گذشت نیست تمامیت حرکات در این خصوص از ناحیه مقامات قضائی رسیدگی می‌شود و این رسانه‌ها و شبکه‌های تروریستی که با اهداف ضد امنیتی به ترویج خشونت کور، حمایت از تجزیه طلبی، برهم زدن امنیت روانی جامعه و سایر اقدامات مشغول هستند از دایره رسیدگی‌ها و دقت‌های فنی ما خارج نیستند و در این زمینه طی یکسال گذشته اطلاع‌ها انجام شده و با تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی‌های تکمیلی انجام می‌شود.

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده نمایندگی سایپا در قم گفت: در شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب قم پرونده در حال رسیدگی است و مدیرعامل شرکت فروش تحت تعقیب قانونی است و وی با وعده فروش خودروها بدون ثبت نام در سایت و سامانه یکپارچه خرید خودرو تر بیش از ۴۰ متقاضی مبالغی از ۱۸۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان دریافت کرده و حواله‌هایی نیز به خریداران تحویل داده است و این متهم با اتهام کلاهبرداری و قرار تأمین بازداشت موقت راهی زندان شده است و این پرونده در ۳۰ شهریور با قرار جلب دادرسی به دادگاه کیفری ۲ ارسال شده است.

سرانجام پرونده نجومی بگیران پتروشیمی امیرکبیر

وی درباره پرونده نجومی بگیران پتروشیمی امیرکبیر گفت: سازمان بازرسی کل کشور وظایف خود را به خوبی در این پرونده انجام داده است و پرونده ۲۵ نفر از مدیران ذی مدخل که اقداماتشان واجد عناوینی مجرمانه بوده به دادسرای ویژه اقتصادی ارسال شده است.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به محدودیت‌های رسانه‌ای برای محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران گفت: صدور و پیگیری دستورالعمل‌های رسانه‌ای کشور ب عهده وزارت ارشاد است و در این خصوص باید از این نهاد سوال کرد.

کد مطلب: 203482
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *