۰
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵

حمله لفظی کره شمالی به آژانس اتمی

یکی از سخنگوهای وزارت صنعت برق اتمی کره شمالی در بیانیه‌ای به انتقاد از قطعنامه تصویب شده روز جمعه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرداخت که در آن از پیونگ یانگ خواسته شده تا از برنامه‌های اتمی‌اش دست بردارد.
حمله لفظی کره شمالی به آژانس اتمی

به گزارش مردم سالاری آنلاین، کره شمالی امروز (دوشنبه) دیده‌بان اتمی سازمان ملل را بابت پیوستن به کارزار فشار تحت رهبری آمریکا و ساخت و پرداخت یک قطعنامه درباره برنامه‌های اتمی پیونگ یانگ محکوم کرد و این آژانس را "جارچی مزدبگیر" واشنگتن نامید.

این سخنگو همچنین قطعنامه مذکور را نتیجه توطئه آمریکا و متحدانش خواند و گفت، موضع کره شمالی به عنوان یک کشور اتمی غیرقابل تغییر است.

این مقام مسئول دولت پیونگ یانگ همچنین خاطرنشان کرد: چنین اقدام مسخره‌ای از سوی نیروهای متخاصم افشای نیت شوم آنها برای سرپوش گذاشتن بر اعمال جنایتکارانه آنها در تهدید جدی سیستم بین‌المللی منع اشاعه هسته‌ای و توجیه سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی است.

سخنگوی وزارت صنایع برق اتمی کره شملای همچنین رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی را بابت رهبری ایجاد جو فشار بر کره شمالی به وسیله اشاعه «داستانی نادرست» درباره آزمایش قریب‌الوقوع اتمی متهم کرد.

گروسی سال گذشته میلادی هشدار داده بود که کره شمالی احتمالا برای نخستین بار از ۲۰۱۷، آزمایش‌های اتمی خود را از سر می‌گیرد.

سخنگوی وزارتخانه مذکور همچنین با اشاره به اشاعه اتمی آمریکا و رهاسازی آب‌های آلوده نیروگاه برق اتمی فوکوشیما به داخل اقیانوس افزود: اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد از انتقادهای بین‌المللی به عنوان جارچی مواجب‌بگیر آمریکا دور بماند، باید به خوبی خودش را برای مقابله با اختلافاتی که جامعه بین‌المللی با آنها روبروست، وقف کند.

از سال ۲۰۰۹ که کره شمالی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اخراج کرد و آزمایش‌هاش اتمی خود را مجدد از سر گرفته، به این کشور دسترسی نداشته است.

کد مطلب: 203834
برچسب ها: کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *