۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۲

انتقاد یک مرجع تقلید از وضعیت بد اقتصادی مردم

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی قم با آیت الله العظمی کریمی جهرمی دیدار کرد. در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) ارائه داد.
انتقاد یک مرجع تقلید از وضعیت بد اقتصادی مردم
به گزارش مردم سالاری آنلاین،آیت الله کریمی جهرمی با اشاره به اوضاع نگران کننده اقتصادی مردم گفت: اگر می خواهیم فکر امام و اندیشه ایشان زنده بماند باید قشر ضعیف و مستضعف جامعه را دستگیری کنیم. امام فکر و توجه اصلی شان به این قشر بود نگذاریم عده ای زیر بار فقر و گرانی از بین بروند.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی قم با آیت الله العظمی کریمی جهرمی دیدار کرد. در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) ارائه داد.

 

آیت الله العظمی کریمی جهرمی ضمن تقدیر و تشکّر از وی گفت: ان شاء الله بتوانید به طور کامل و آن‌گونه که شایسته و بایسته مرحوم امام قدّس الله روحه است، برنامه های موسسه را به سرانجام برسانید.آیت الله العظمی کریمی جهرمی در ادامه، با اشاره به اینکه آثار و برکات علما، بعد از وفات و فقدان آنها هم ادامه دارد، افزود: در بین طبقات مختلف مردم، علمای ربّانی و متعهد و دانشمندان هستند که آثارشان همواره جاوید است و مردمی که حضور آنها را درک نکردند، با همین آثار، نسبت به آنها شناخت پیدا می‌کنند و دل‌بسته آنها می‌شوند.آیت الله العظمی کریمی جهرمی در قسمت دیگری از این دیدار، توصیه‌هایی برای انتشار آثار و بیانات امام راحل قدس سره نیز داشت و گفت: گاهی ممکن است ایشان مطلبی را در شرایط خاصی و برای فرد یا افراد خاصی مطرح نموده اند، مراقبت شود که نقل آن در شرایط فعلی برای بعضی از افراد جامعه، اثر سوء نداشته باشد؛ چرا که آن مطلب برای آن مقطع خاص و آن مستمعان و مخاطبان مخصوص بوده، و انتشار عمومی آن، با غرض مرحوم امام تنافی دارد و شاید آثاری سوء هم در جامعه امروز بگذارد. تشخیص و جداکردن این مطالب، افراد مسلط به حالات و کلمات ایشان را لازم دارد، تا این مطالب را از هم ممتاز کنند.

آیت الله العظمی کریمی جهرمی در بخش بعدی سخنان خود، تکریم و تعظیم جایگاه علما و بزرگان را از ویژگی‌های مهم امام دانست و گفت: در بیان خاطرات و کلمات ایشان دقت به این موضوع شود که امام ادب نسبت به علما را وظیفه می دانستند و بارها خود حقیر این مطلب را دیدم یا شنیدم که آن امام بزرگوار چگونه از مقام علما و فقها تجلیل می‌کردند. در بیان خاطرات و کلمات آن مرحوم باید به این نکته توجه داشت که برای جامعه نیز درس آموزی خاص دارد.آیت الله العظمی کریمی جهرمی در ادامه توصیه‌های خود، افزود: مرحوم امام قدّس الله روحه همواره به فکر مردم مخصوصاً اقشار ضعیف بودند و به هر نحوی بود می‌فرمودند حوائج طبقات ضعیف و مستمند، برطرف شود و خیلی مراقبت از بیت المال داشتند. شما عزیزان هم توجه داشته باشید که اگر مواردی، مثل برخی برنامه‌ها و همایش‌ها و یا برخی آثار و کتاب‌ها لزومی ندارد؛ یا به حال جامعه امروز نفعی ندارد خدای متعال را در آن کار در نظر بگیرید و امور واجب‌تر را انجام دهید که دردی از دردهای جامعه و مردم را دوا کند.

آیت الله العظمی کریمی جهرمی با اشاره به اوضاع نگران کننده اقتصادی مردم گفت: اگر می خواهیم فکر امام و اندیشه ایشان زنده بماند باید قشر ضعیف و مستضعف جامعه را دستگیری کنیم. امام فکر و توجه اصلی شان به این قشر بود نگذاریم عده ای زیر بار فقر و گرانی از بین بروند و عده ای با ثروت های عجیب هر روز قوی تر از قبل باشند.آیت الله العظمی کریمی جهرمی از ویژگی‌های مهم امام را علاقه شدید ایشان به مردم دانست و گفت: امام بعد از خدا برایش مردم از اهمیت بالایی برخوردار بودند حال اگر امروز یکی از کارهای این موسسه حمایت از اقشار ضعیف جامعه شود قطعا در جهت زنده نگه داشتن یاد امام و جلوگیری از کهنه شدن تفکر ایشان نقش بسزایی دارد.

استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه، در پایان سخنان خود امام راحل را مجسّمه اخلاق دانست و افزود: آنچه امروزه در نجات امّت اسلام و جامعه اسلامی اثر دارد، جنبه اخلاق است؛ امام عزیز در این جنبه، واقعاً اسوه و الگوی اخلاق بودند. برای نمونه یکی از خصوصیات مهم ایشان این بود که از تعریف‌های کذایی دیگران برای خودش، خوشش نمی‌آمد و همواره دیگران را از این سخنان تملّق‌آمیز نهی شدید می‌کرد. البته ابتدا باید روحانیت، این کار را از خود شروع کند. و بدانیم که اگر طلبه دارای برخی بداخلاقی‌ها شود، به مردم بی‌توجه باشد به درد آن ها آگاه نباشد نمی‌تواند در جامعه منشا آثار خیر شود.

کد مطلب: 204400
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *