۰
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۵
تل آويو دنبال کوچ اجباری فلسطينی ها به صحرای سينا است

حملات خشن اسرائيل به غزه

اسرائيل به جنون انگيزترين شکل ممکن درحال بمباران نوار غزه است. در نتيجه بمباران يک ساختمان مسکوني که دفاتر مطبوعاتي در غرب شهر غزه در آن واقع شده بود، پنج شهروند از جمله سه خبرنگار در بامداد روز سه‌شنبه شهيد شدند.
حملات خشن اسرائيل به غزه
گروه بينالملل - مانيا شوبيري: اسرائيل به جنون انگيزترين شکل ممکن درحال بمباران نوار غزه است. در نتيجه بمباران يک ساختمان مسکوني که دفاتر مطبوعاتي در غرب شهر غزه در آن واقع شده بود، پنج شهروند از جمله سه خبرنگار در بامداد روز سه‌شنبه شهيد شدند. الجزيره گزارش داده که در حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه و کرانه باختري، تاکنون 788 نفر شهيد و 4 هزار و 100 نفر هم مجروح شدند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،سلامه معروف، رئيس دفتر رسانه‌اي دولت غزه، شهادت خبرنگاران سعيد الطويل و محمد صبح که بر اثر هدف قرار گرفتن هواپيماهاي اشغالگر هنگام پوشش خبري تخليه يکي از ساختمان‌هاي در معرض تهديد بمباران در غرب به شهادت رسيدند، تسليت گفت. اين در حالي است که همکار ديگرشان هشام النواجحه نيز که در کنار آنها بود و به شدت زخمي شده بود پس از انتقال به بيمارستان به شهادت رسيد. معروف تاکيد کرد که جنايت اشغالگران عليه اين شهيدان يک ترور عمدي بوده است، زيرا آنها تجهيزات ايمني و لباس خبرنگاري به عنوان روزنامه نگار را به تن داشتند و هواپيماهاي اشغالگر مي‌توانستند اين را ببينند.
خبرنگار الجزيره در غزه جراحات وارده را شديد توصيف کرد و گفت که برخي از چهره‌ها از بين رفته و غيرقابل تشخيص بودند که باعث شد برخي خبرنگاران براي شناسايي اجساد، تصاويري از جليقه‌هاي ضد گلوله قربانيان را در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر کنند. تصاوير الجزيره يونيفورم خبرنگاران را آغشته به خون نشان مي‌داد و روزنامه‌نگاران در حال گريه و دعا براي همکاران خود که در نتيجه حمله صهيونيست‌ها به زمين افتاده‌اند، دعا مي‌کردند.
پاسخ مقاومت
گردان‌هاي القسام، شاخه نظامي حماس اعلام کرد: در پاسخ به هدف قراردادن غيرنظاميان، فرودگاه بن‌گوريون را موشک‌باران کرديم.سخنگوي گردان‌هاي القسام، شاخه نظامي حماس به صهيونيست‌ها هشدار داد و گفت: در پاسخ به جنايت دشمن مبني بر آوارگي مردم ما و اجبار آن‌ها به فرار از خانه‌هاي خود در چندين منطقه از نوار غزه، به ساکنان شهر اشغالي عسقلان مهلت مي‌دهيم از آنجا خارج شوند. درجريان عمليات طوفان الاقصي تاکنون حداقل 1100 اسرائيلي کشته شده اند ؛ برخي منابع از رقم 1500 کشته صحبت کرده اند که در ميان آنها برخي فرماندهان ارشد صهيونيستي هم مشاهده مي‌شوند.
پيشنهاد جاده مرگ به مردم فلسطين
نوار غزه با دستور«يوآف گالانت» وزير دفاع رژيم اشغالگرقدس در محاصره کامل قرار گرفته و نه برق وجود دارد و نه آب و سوختي.
همزمان بن والهاوس سخنگوي نيروهاي دفاعي اسرائيل (IDF) و دنيل‌هاگاري سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي در حالي از کشتار نيروهاي حماس خبر مي‌دهند، که گزارش‌ها حاکي از جانباختن شمار بسياري از غيرنظاميان ساکن نوار غزه است که در ميان آنها تعداد زيادي کودک نيز وجود دارد.
از سوي ديگر، روزنامه آمريکايي «واشنگتن پست» از بمباران گذرگاه رفح در مرز سرزمين‌هاي اشغالي و مصر خبر دادو نوشت: اين گذرگاه تنها گذرگاه ممکن براي انتقال مواد غذايي به غزه بود و بقيه گذرگاه‌ها، پيشتر، توسط اسرائيل بسته شده‌اند. اين در حالي است که که ريچارد هيشت، سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي در بيانيه‌اي به فلسطيني‌هاي ساکن نوار غزه که در حال فرار از حملات هوايي اين ارتش هستند، پيشنهاد داد به مصر بروند. پيش از اين ارتش رژيم صهيونيستي مدعي شد که کنترل مرزهاي نوار غزه را به دست گرفته و نيروهاي اين ارتش در حال رفع شکاف‌هاي موجود در نوار مرزي هستند چرا که تخمين زده مي‌شود، تعداد ديگري از نيروهاي مقاومت در اين مناطق حضور دارند.کارشناسان مسايل منطقه معتقدند که دليل اين اقدام رژيم صهيونيستي ويران کردن غزه و تصرف آن و اضافه نمودن اين منطقه به سرزمين‌هاي اشغالي است.
وضعيت اسراي اسرائيلي
اسماعيل هنيه، رئيس دفتر سياسي جنبش حماس تأکيد کرد: ما به تمام طرف‌هايي که با ما تماس گرفتند اعلام کرديم که پرونده اسراي دشمن قبل از پايان جنگ با اسرائيل باز نخواهد شد و اين پرونده با بهايي قابل قبول خواهد بود.
به گزارش سايت فلسطين اليوم، اسماعيل هنيه گفت: جنگ طوفان الاقصي يک جنگ فلسطيني است؛ اما بايد تمام ملت ما و در راس آن گروه‌هاي مقاومت در آن حضور داشته باشند. ملت فلسطين در نوار غزه بار ديگر قدرت خود را براي پايداري و مبارزه و آمادگي خود را براي فداکاري در راه آزادي و کرامت خود ثابت کرد و طرح‌هاي دشمن براي ايجاد دودستگي و جدايي ميان ملت و مقاومت جسور فلسطين را ناکام گذاشت.
هنيه گفت: وحشي‌گري دولت فاشيست رژيم صهيونيستي عليه ملت قهرمان ما در غزه به خاطر نتايج هولناکي است که رژيم صهيونيستي به دليل حملات القسام و گروه‌هاي مقاومت متحمل آن شده است. دشمن هر کاري کند نمي‌تواند ننگ شکست را از پيشاني خود پاک کند و به زودي بهاي سنگيني را به خاطر جنايت‌هايش پرداخت خواهد کرد. حسام بدران، عضو دفتر سياسي حماس نيز گفت: ما اطلاعات قطعي درباره تعداد و تابعيت‌هاي صهيونيست‌هايي که توسط حماس به اسارت گرفته شده‌اند، نداريم. تا به اين ساعت آمار اسراي اسرائيلي مشخص نشده و هويت‌هايشان به صورت نهايي تأييد نشده است.
بياعتمادي به ارتش اسرائيل
در بحبوحه شکست نظامي آشکار ارتش اشغالگر از زمان شروع عمليات طوفان الاقصي، رسانه صهيونيستي والا از بحراني به نام فروپاشي اعتماد به نهادهاي امنيتي و نظامي اين رژيم پرده برداشت.
اين رسانه گزارش داد: ارتش در شرايطي که شهرک نشينان به آن اعتمادي ندارند، توان حمله ندارد. ارتش، به سادگي قادر به حمله نيست، در حالي که اعتماد شهرک نشينان به آن فروپاشيده تا جايي که پس از پايان نبرد، مقابله با «احساس رها شدن» برايشان دشوار خواهد بود. رسانه‌هاي اسرائيلي از انتقاد شديد شهرک نشينان اطراف غزه از نهادهاي امنيتي و نظامي اين رژيم خبر دادند.
شهرک نشينان گفتند: ما را به حال خود رها کرديد تا جنگجويان وارد منازل ما شوند و هر کاري که دوست داشتند انجام دادند. طبق کدام سناريو اين در اسرائيل رخ مي‌دهد؟
فرار شهرک نشينان و جيره بندي مواد غذايي
کانال 12 تلويزيون اسرائيل اعلام کرد از حدود يک ميليون و 600 هزار صهيونيست مقيم منطقه جليله در شمال سرزمين‌هاي اشغالي، 75 درصد از آنها منطقه را ترک کرده اند.در شهرک‌هاي نزديک مرز لبنان، 90 درصد صهيونيست‌ها خانه‌هاي خود را ترک و به سمت جنوب فرار کرده اند و تنها نيروهاي امنيتي و نظامي در اين منطقه حضور دارند.
اين در حالي است که رسانه‌هاي صهيونيستي پيش از اين، از فرار صهيونيست‌ها از مناطق جنوبي سرزمين‌هاي اشغالي خبر داده بودند. حملات راکتي مقاومت فلسطين به شهرهاي مرکزي از جمله تل آويو و قدس اشغالي موجب شد که رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي تمام سرزمين‌هاي اشغالي را براي صهيونيست‌ها ناامن اعلام کنند.
روزنامه «تايمز اسرائيل» همچنين از کمبود مواد غذايي و کالاهاي اساسي در سرزمين‌هاي اشغالي، تشکيل صف‌هاي طولاني خريد و خالي شدن قفسه فروشگاه‌ها خبر داد و نوشت: فروشگاه زنجيره اي «شوفرسال» اعلام کرده که خريد آب، تخم مرغ و ديگر کالاهاي اساسي خانوار شامل محدوديت مي‌شود.
براساس اين گزارش، فروشگاه زنجيره اي «شوفرسال» به هر مشتري، فقط يک شانه تخم مرغ، سه بطري شير و دو قرص نان ارائه مي‌کند.
کد مطلب: 204356
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *