۰
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰

اولین واکنش بایدن به بمباران بیمارستان غزه

رئیس جمهوری آمریکا گفت به تیم امنیت ملی خود دستور جمع آوری اطلاعات درباره بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را صادر کرده است.
اولین واکنش بایدن به بمباران بیمارستان غزه

به گزارش مردم سالاری آنلاین، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی که عازم سرزمین های اشغالی فلسطین شده است، در بیانیه‌ای حمله به بیمارستانی در غزه را «وحشتناک» دانست.

رئیس جمهور آمریکا در حالیکه قاطعانه از رژیم اسرائیل حمایت می کند، در بیانیه ای مدعی شد: "من از انفجار در بیمارستان الاهلی عرب غزه و تلفات جانی وحشتناکی که در نتیجه آن رخ داد، خشمگین و عمیقاً اندوهگین هستم. " بایدن افزود: "بلافاصله پس از شنیدن این خبر، با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفتگو کردم و به تیم امنیت ملی خود دستور دادم تا به جمع‌آوری اطلاعات درباره آنچه دقیقاً رخ داده است، ادامه دهند."

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: ایالات متحده صریحا از حفاظت از جان غیرنظامیان در جریان جنگ حمایت می‌کند.

وزارت بهداشت فلسطین سه شنبه شب به وقت محلی از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر خبر داد. این وزارت‌خانه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

در پی بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام و دیدار برنامه ریزی شده خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را در پی بمباران این بیمارستان لغو کرد.

وزیر خارجه اردن نیز اعلام کرد: نشست چهار جانبه که قرار بود روز چهارشنبه در این کشور تشکیل شود، برگزار نخواهد شد.

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در یازدهمین روز از جنگ میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل برای حمایت از این رژیم، عازم سرزمین های اشغالی فلسطین شد اما در پی بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه و لغو دیدار چهار جانبه در امان از سوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین، سفرش به اردن لغو شد.

کد مطلب: 204799
برچسب ها: بایدن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *