۰
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۳
حملات اسرائيل به مناطق فلسطينی ادامه دارد

درد و رنج در غزه

روزنامه گاردين در گزارشي با اشاره به وضعيت بحراني در بيمارستان «دارالشفا» غزه، تاکيد کرد: هنگامي که توپخانه رژيم اسرائيل از آسمان و دريا، غزه را مورد هدف قرار داده، تمام ساختمان‌هاي اين شهر ويران شده است
درد و رنج در غزه
گروه بينالملل: روزنامه گاردين در گزارشي با اشاره به وضعيت بحراني در بيمارستان «دارالشفا» غزه، تاکيد کرد: هنگامي که توپخانه رژيم اسرائيل از آسمان و دريا، غزه را مورد هدف قرار داده، تمام ساختمان‌هاي اين شهر ويران شده است و بسياري از مردم غزه همچون گذشته به بيمارستان گريختند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،در اثر بمباران‌هاي مناطق مسکوني، درماني و مساجد غزه و کرانه باختري که از شنبه گذشته (15 مهر ماه) آغاز شده تا عصر ديروز شمار شهداي فلسطيني 2 هزار و 837 نفر و تعداد مجروحان نيز 12هزار نفر گزارش شده است.
 گاردين مي‌نويسد، دارالشفا به معناي «خانه شفا» است و ده‌ها هزار نفر در اين بيمارستان نه تنها به دنبال شفا و بهبودي، بلکه به دنبال سرپناهي در برابر بمباران‌هاي هر ساعته در غزه بوده‌اند و دعا مي‌کنند که بيمارستان بتواند از آن‌ها محافظت کند. مقام‌هاي محلي و گروه‌هاي امدادي در غزه تخمين مي‌زنند که بين 35 هزار تا 40 هزار نفر در آنجا پناه گرفته‌اند. هفته گذشته، مقام‌هاي رژيم صهيونيستي دستور «محاصره کامل» نوار غزه را دادند و اعلام کردند که آب، غذا، سوخت و برق قطع مي‌شوند و اين بدان معناست که نه تنها برق اصلي بيمارستان بلکه منابع گازوئيلي مورد نياز براي ژنراتورهاي پشتيبان آن نيز از بين مي‌رود.
چند روز بعد، ارتش رژيم صهيونيستي به يک ميليون و صد هزار نفر دستور داد که خانه‌هاي خود را در بخش شمالي نوار غزه ترک کرده و به جنوب غزه نقل مکان کنند.
دغدغه و نگراني اسرائيل درباره عمليات زميني
در اين ميان، روزنامه «جروزالم پست» مدعي شد که احتمالا حمله زميني ارتش اين رژيم به غزه، جمعه يا شنبه آغاز خواهد شد.
اين رسانه ادعا کرد: ارتش براي فلسطينيان به منظور تخليه شمال غزه ضرب الاجل تعيين کرده و اين مهلت در اواسط روز جمعه به پايان مي‌رسد. نيروي هوايي با بمباران چند روزه، راه را هموار کرده است. به روز سه شنبه رسيده‌ايم و همه شواهد گواهي دهنده اين موضوع است که حمله به اين زودي انجام نخواهد شد.
جروزالم پست افزود که به نظر مي‌رسد عوامل متعددي در تاخير حمله زميني دخيل بوده که يکي از عوامل اصلي آن، نگراني فزاينده از ورود حزب الله به جنگ است. حزب‌الله منتظر لحظه اي است که بيشتر نيروهاي زميني ارتش رژيم صهيونيستي آماده عبور به غزه شوند تا جبهه کاملي را ارتش اين رژيم در شمال بگشايد.
اين رسانه صهيونيستي ادامه داد: واقعيت اين است که حزب الله از زمان شروع جنگ در روز شنبه (7 اکتبر) در جنگ شرکت نکرده و حملات آن محدود مانده است.
جروزالم پست اضافه کرد: اين مانع از حمله زميني به غزه نخواهد شد، اما احتمالا حمله را به تاخير خواهد انداخت تا نيروهاي بيشتري در جبهه شمالي به منظور بدترين سناريو مستقر شوند و نيات حزب الله روشن تر شود.
اين رسانه اذعان کرد که عامل ديگري که در تعويق حمله موثر است، ترديد عميق در داخل ارتش رژيم اسرائيل و در سطح سياسي درباره توان رزمي نيروي زميني است.
به نوشته جروزالم پست، نيروي زميني رژيم اسرائيل مدتهاست که در جنگي شرکت نکرده و ورود به جنگ به منظور کاهش عطش انتقام به شکل سريع، مي‌تواند اشتباه بزرگي باشد. غافلگيري راهبردي با توجه به اينکه حماس شروع کننده اين جنگ بوده، محال است. ارتش اسرائيل به دنبال تحقق غافلگيري تاکتيکي عليه حماس است و اين برنامه ريزي را طلب مي‌کند.
اين رسانه صهيونيستي نوشت: عوامل ديگري هم در تاخير حمله زميني دخيل هستند که شامل فشار آمريکا براي ممانعت از کشته شدن شمار بيشتري از غيرنظاميان، نگراني داخلي درباره سرنوشت ربوده شدگان اسرائيلي در غزه و نيز دادن وقت بيشتر به فلسطينيان براي تخليه است. با وجود حمايت گسترده جهاني که اسرائيل از آن برخوردار است، اما افزايش شمار قربانيان در زمان شروع حمله به غزه، فشارهاي قوي ايالات متحده و جهان را به همراه خواهد داشت.
 
 
 
 
تبادل آتش در شمال فلسطين اشغالي و جنوب لبنان
 
منابع خبري از تبادل آتش بين جنوب لبنان و شمال فلسطين اشغالي و شليک يک فروند موشک کورنت به سمت اهداف صهيونيستي خبر دادند. شبکه الميادين در خبري فوري از شليک يک فروند موشک کورنت به سمت اطراف شهرک صهيونيست نشين المطله در شمال فلسطين اشغالي خبر داد.
شبکه الميادين اعلام کرد که موشک کورنت شليک شده يک دستگاه خودروي زرهي ارتش رژيم صهيونيستي را هدف قرار داده است.
در همين حال، راديو و تلويزيوني رژيم صهيونيستي اعلام کرد که دو نظامي در اثر اصابت اين موشک زخمي شده‌اند.
رژيم صهيونيستي نيز از ساکنان اين شهرک خواست تا در پناهگاه بمانند.
شبکه الجزيره نيز از حملات توپخانه اي ارتش رژيم صهيونيستي به تپه الحمامص در منطقه مرزي جنوب لبنان و همچنين جاده بين شهرک‌هاي کفرکلا و العديسه در اين منطقه با استفاده از گلوله‌هاي فسفري ممنوعه خبر داد.
منطقه مرزي جنوب لبنان و شمال فلسطين اشغالي در طول روزهاي گذشته صحنه تبادل آتش محدود بوده است. بنا به اذعان ارتش رژيم صهيونيستي، در اين حملات دستکم دو صهيونيست از جمله يک نظامي کشته و چند نظامي ديگر زخمي شده‌اند.
کد مطلب: 204786
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *