۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۳
نجابت در واکنش به راه اندازی بورس ارز:

مدیریت بازار ارز باید دراختیار دولت بماند

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره راه اندازی بازاربورس گفت: با توجه به این که دولت بیشترین مقدار ارز را دراختیار دارد همیشه می تواند باقوت بازار ارز را مدیریت کند .
حسین نجابت گفت: دولت با راه اندازی بورس ارز یا می خواهد ابزار کنترلی بازار ارز را از دست خود خارج کند که این عاقلانه نیست و یا می خواهددربورس شرکت کند و به سمت تعیین نرخ شناور ارز برود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی درادامه با بیان اینکه از مکانیزم راه اندازی بورس اطلاع ندارم اظهار داشت: مدیریت ارز باید دست دولت باشد و این مدیریت نباید به سادگی لطمه بخورد وباید حفظ کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براین که مدیریت بازار ارز باید دراختیار دولت بماند درباره تک نرخی شدن ارزگفت: تک نرخی شدن ارز خوب است اما وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای است که به سادگی نمی توان ارز را تک نرخی کرد.

گفتنی است سخنگوی اقتصادی دولت از تصویب کلیات راه‌اندازی بورس ارز در جلسه ویژه چهارشنبه هفته گذشته در بانک مرکزی خبر داد و گفت: اگر مانع خاصی پیش نیاید، در ماه جاری معاملات گواهی ارزی در بورس راه می‌افتد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادارنیز با تشریح سازو‌کار راه‌اندازی بورس ارز، گفت: در این بازار‌ جایی برای سفته‌بازان نخواهد بود و نرخ براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود/.
کد مطلب: 2064
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *