۰
جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۶

آشوب اردن را فرا گرفت

به دنبال اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی در اردن آشوب این كشور را فرا گرفت.
به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره،شهرهای«معان»،«الكرك»در جنوب اردن،«مأدبا»و«الزرقا»در مركز،«بلعما»در شرق و «اربد»در شمال این كشور شاهد آشوب هواداران نامزدهای شكست خورده در انتخابات پارلمانی بود.
در این آشوب هواداران نامزدهای شكست خودره به ساختمان های دولتی حمله كردند،همچنین معترضان در معان واقع در ۲۵۰ كیلومتری جنوب«امان»پایتخت اردن،جاده صحرایی میان شهرهای مختلف این كشور با شهر«عقبه»در جنوب این كشور را بستند.معترضان با تیراندازی هوایی از رفت و آمد خودروها جلوگیری كردند.
شاهدان عینی گفتند در شهر معان كه از بامداد پنج شنبه شاهد آشوب گسترده و آتش زدن ساختمان های دولتی و تعدادی خودرو بود نیروهای امنیتی برای متفرق كردن معترضان از گلوله های پلاستیكی استفاده كردند.در همین شهر در جریان تیراندازی هوایی هواداران نامزدهای پیروز در انتخابات پارلمانی یك شهروند كشته و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.
در همین حال تظاهرات در منطقه«لواء عی»در استان الكرك ادامه یافت و تظاهركنندگان ساختمان شهرداری را در روستای «صرفا» و نیز دو خودروی دولتی را به آتش كشیدند.
در منطقه «الحصن»در استان اربد نیز معترضان یك مركز امنیتی را به آتش كشیدند و نیروهای امنیتی برای متفرق كردن آنها از گاز اشك آور استفاده كردند.
مناطق دیگری در اردن نیز شاهد تظاهرات مسالمت آمیز یا همراه با خشونت بود.
بنا بر این گزارش،بیشتر نامزدهایی كه در انتخابات پارلمانی اردن برنده شدند از از افراد وابسته به عشایر و هوادار دولت هستند.این انتخابات چهارشنبه هفته پیش برگزار شد.
کد مطلب: 20763
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *