۰
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۶
خبرگزاری فرانسه:

عراق فروش نفت خود به اردن را متوقف کرد

اردن اعلام کرد که دولت عراق فروش نفت این کشور به امان را از ابتدای ماه جاری میلادی متوقف کرده است.
خبرگزاری فرانسه خبر داد: وزارت انرژی و منابع طبیعی اردن امروز (سه‌شنبه) از متوقف شدن صادرات نفت عراق به این کشور از ابتدای ماه جاری خبر داد.

وزارت انرژی و منابع طبیعی اردن در این ارتباط توضیح داد که توقف فروش نفت عراق به اردن به تاخیر و دیر عمل کردن اردن در تعیین و معرفی شرکت حمل کننده ۵۰۰ هزار تن نفت خام عراق به اردن بوده است .

منابع اردنی گفته‌اند که قرار است، پیشنهادات و شروط اعلام شده دو شرکت حمل و نقل بررسی شود و سپس درباره انتخاب یکی از این دو شرکت تصمیم‌گیری می‌شود.

"فایز ابوقاعود"، سخنگوی وزارت انرژی اردن گفت که پیشنهادهای ارائه شده در این‌باره برای بررسی به کمیته فنی این وزارتخانه ارجاع داده شده و قرار است، این کمیته شرکتی را که انتخاب کند که توان انتقال روزانه ۱۰ هزار بشکه نفت عراق به اردن را داشته باشد.

این میزان نفت تامین‌کننده ۱۰ درصد نیازهای داخلی اردن است که آن را با قیمتی پایین‌تر از قیمت‌های جهانی یعنی ۱۸ دلار در هر بشکه دریافت می‌کند.

اردن روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام مصرف می‌کند، با قطع شدن فروش گاز مصر به این کشور میزان واردات نفت این کشور به ۱۷۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
کد مطلب: 2209
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *