۰
يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۳

تاکید رهبری بر اجرای هدفمندی یارانه‌ها

رییس‌جمهور نشست مشترك دولت و مجلس را موجب برداشته شدن گام هایی رو به جلو و مثبت ارزیابی و با اظهار امیدواری مبنی بر اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به نفع مردم و اقتصاد كشور گفت: از رهبری معظم انقلاب كه جلسات مشترك دولت و مجلس را برگزار كردند و تاكید فرمودند كه هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود و به مردم نیز كمك جبرانی ارائه گردد، صمیمانه تشكر می‌كنم.
به گزارش ایلنا، محمود احمدی نژاد عصر امروز (یكشنبه) در جلسه هیات وزیران با اشاره به اینكه جلسات اخیر دولت و مجلس برای تفاهم در بخش‌های اقتصادی بوده است، اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب تاكید داشته‌اند كه روی كارهای بزرگ و اساسی كشور تفاهم شود از این روی این جلسات تشكیل گردید و از ایشان صمیمانه تشكر می‌كنم.
رییس‌جمهور با بیان اینكه در این جلسات دو موضوع در ۸ جلسه بسیار فشرده مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌است، خاطرنشان كرد: بخش عمده‌ای از وقت این جلسات به موضوع هدفمندی یارانه ها اختصاص داشت و در این خصوص گزینه های مختلفی كه باید در بودجه سال آینده و بخش اجرا پیش‌بینی می‌شد، مورد بررسی قرار گرفت.
دكتر احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه هدفمندی از طرح‌های بسیار موفق بوده است، گفت: متاسفانه در طول برگزاری جلسات مشترك دولت و مجلس، رسانه‌های مختلف علیه طرح هدفمندی یارانه ها، مطالبی را با استناد به حرفهای غیرواقع مطرح كردند در حالی كه نوسانات ارزی اخیر، هیچ ارتباطی به هدفمندی یارانه ها ندارد.
دكتر احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد: در جلسات دولت و مجلس گام‌هایی به جلو برداشته شد و امیدوارم تفاهم نهایی صورت گرفته و بتوانیم طرح هدفمند سازی یارانه ها را به نفع مردم و اقتصاد كشور اجرا كنیم.
رییس‌جمهور موضوع دیگری كه در جلسات مشترك دولت و مجلس مورد بررسی قرار گرفت را نوسانات ارزی و نوسان قیمت‌ها برشمرد و گفت: با نوسانات ارزی و قیمت‌ها بخش زیادی از مردم تحت فشار قرار گرفتند و این خارج از اراده دولت بوده است و دولت مصمم است تا حدالامكان این مسئله جبران شود.
وی افزود: در این جلسات مقرر شد متناسب با شرایط و تورم و فشارهایی كه به مردم آمده به آنان كمك شود و بر روی اصل این موضوع، تفاهم صورت گرفته و اقدامات اجرایی آن در حال تنظیم است.
رییس‌جمهور با بیان اینكه كمكی كه قرار است به مردم ارائه شود، نسبتا خوب است و می‌تواند نواقص حداقل ۷ دهك جامعه را در سال جاری جبران كند، اظهار امیدواری كرد: اواخر بهمن و حداكثر نیمه اول اسفند كمك جبرانی به مردم ارائه شود تا بخشی از فشارهای وارد شده به آنان جبران گردد.
رییس جمهور به همه كسانی كه قصد دارند در این موضوع اظهارنظر كنند، توصیه كرد؛ بی جهت اعداد و ارقام غیرواقع در جامعه منتشر نكنند.
دكتر احمدی‌نژاد همچنین به تعزیرات و سازمانهای نظارتی توصیه كرد: به طور جدی در موضوع كنترل قیمت‌ها و بازار وارد شده و اجازه ندهند عده‌ای به بهانه‌های مختلف، قیمت‌ها را افزایش دهند.
رییس جمهور در ابتدای اظهارات خود میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق(ع) را به ملت ایران و جامعه بشری تبریك گفت و اظهار داشت: راه پیامبر(ص) آن چیزی است كه امروز بشریت به شدت به آن نیاز دارد و تنها راه نجات ملتهاست.
دكتر احمدی نژاد خاطرنشان كرد: تحقق همه آرمانها و آرزوهای بشری در گرو پیوستن به پیامبر(ص) و آل ایشان است و امیدوارم این میلاد سرآغاز تحولات بزرگ در جهان بوده و اندیشه و نگاه همه ملتها به سوی مكتب و راه پیامبر(ص) و استقرار نهایی و جهانی توحید بدست فرزندگرامی پیامبر(ص) معطوف شود.
کد مطلب: 21050
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *