۰
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۶

مدودف:بخت اسد روز به روز کمتر می‌شود

به گفتۀ نخست‌وزیر روسیه، مذاکره نکردن بشار اسد با مخالفانش اشتباه بزرگی بوده که شاید به سقوط وی بینجامد.
به گزارش انتخاب ؛ دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه در مصاحبه‌ای با شبکۀ آمریکایی سی.ان.ان. که در حاشیۀ همایش اقتصادی داووس انجام گرفت، گفت: "بشار اسد باید خیلی زودتر از این واکنش نشان می‌داد و با اپوزیسیون مسالمت‌جو که حاضر به مذاکره بود، بر سر یک میز می‌نشست... این، خطای بزرگی بود که شاید برای او مهلک باشد".مدودف اضافه کرد: "به نظر می‌رسد که بخت باقی ماندن اسد در قدرت روز به روز کمتر می‌شود".
نخست‌وزیر روسیه توضیح داد که تاکنون چند بار تلاش کرده تا بشار اسد را به گفتگو با مخالفانش متقاعد کند، اما این تلاش بی‌فایده بوده است.
مدودف افزود: "فکر می‌کنم که رهبران سوریه برای این کار (مذاکره) آماده نباشند. در عین حال، قابل قبول نیست که نخبگان سیاسی این کشور قربانی برخوردهای مسلحانه شوند".
مدودف در ادامه مواضع رسمی مسکو را در قبال سوریه یادآوری کرد و گفت: "سرنوشت بشار اسد فقط به ملت سوریه بستگی دارد، نه به روسیه یا آمریکا یا هر کشور دیگر".
او در عین حال گفت: "ما هیچوقت نگفته‌ایم که هدف ما حفظ رژیم کنونی سوریه و یا حفظ بشار اسد در قدرت است. در این مورد فقط ملت سوریه باید تصمیم بگیرد".
به گفتۀ نخست‌وزیر روسیه، مسکو هیچگاه "تنها متحد سوریه نبوده"... او توضیح داد که "ما با بشار اسد و پدر او روابط خوبی داشتیم، اما باید گفت که اسد متحدان بسیار نزدیک‌تری در میان کشورهای اروپایی داشت".
هفتۀ گذشته، سرگئی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه گفت که برکناری بشار اسد در هیچیک از توافق‌های بین‌المللی گنجانده نشده و اجرای چنین کاری "غیرممکن است".
کد مطلب: 21143
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *