۰
جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۵

هشدار صریح حزب‌الله به اسرائیل

 نعیم قاسم تاکید کرد: اگر زمان مناسب بر خلاف میل ما و در هر زمانی فرا برسد، برای هر رویارویی هر چقدر هم که بزرگ باشد آمادگی کامل داریم
هشدار صریح حزب‌الله به اسرائیل

به گزارش مردم سالاری آنلاین، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود شهدای راه قدس حسن ترموس - حسین حاریصی - احمد ترمس در بیروت بار دیگر اظهار داشت: اگر جنگ غزه به طور کامل متوقف نشود، این رویارویی حمایتی نمی‌تواند متوقف شود، اگر برخی در جهان از عواقب، مشکلات و پیچیدگی‌ها در سطح منطقه می‌ترسند، به آنها می‌گوییم که از غزه شروع کنید زیرا غزه راه حل است و راه حل دیگری وجود ندارد.

براساس گزارش وبگاه النشره، وی در خصوص تجاوزات اشغالگران علیه غیرنظامیان در لبنان تاکید کرد: ما تجاوز به غیرنظامیان را رها نخواهیم کرد مگر اینکه به شیوه‌های مناسب به آن پاسخ دهیم و اعلام می‌کنیم و به صراحت خواهیم گفت که به خاطر غیرنظامیان پاسخ دادیم، هر چند که قوانینی که اکنون با انتخاب و تصمیم روی آن کار می‌کنیم این است که رویارویی در منطقه جنوب محدود شود تا به نفع غزه کار کنیم و فعلا از تمام توانی که برای نجات غزه تا زمان مناسب در نظر گرفته‌ایم، استفاده نکنیم. 

گردانهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: مبارزان ما با موشک های یاسین ۱۰۵ و تی بی جی و بمب به نظامیان اشغالگر حمله کردند.

نعیم قاسم تاکید کرد: اگر زمان مناسب بر خلاف میل ما و در هر زمانی فرا برسد، برای هر رویارویی هر چقدر هم که بزرگ باشد آمادگی کامل داریم و به اسرائیلی‌ها درس‌هایی می‌دهیم که هرگز فراموش نکنند به طوریکه درسی که در سال ۲۰۰۶ دادیم مقابل درس‌هایی که در رویارویی آینده خواهند دید، درس ابتدایی خواهد بود.

قاسم تصریح کرد: ما به طور متناسب پاسخ می‌دهیم و انتخاب ما حمایت از غزه و در عین حال ادامه بازدارندگی دشمن با این حمایت است و این مقدار محدود رویارویی همان چیزی است که ما مفید و موثر دیده‌ایم، اما بگذارید روشن بگویم ما سه نه داریم: اول اینکه تا زمانی که تجاوزات ادامه داشته باشد هر چقدر هم بها داشته باشد از غزه عقب نشینی نمی‌کنیم. دوم اینکه ما تسلیم تهدیدها و ارعاب‌های اسرائیل یا غرب، هر چه که باشد، نمی‌شویم، زیرا ما اهل میدان هستیم و دفاع را وظیفه‌ای می‌دانیم که بدون آن نه ثباتی وجود دارد و نه ما در منطقه و مساله فلسطین حضوری خواهیم داشت.

وی افزود: سومین موضوع این است که در مورد آینده جنوب لبنان در ۲ بخش آن، از طرف فلسطین و از طرف لبنان، تا زمانی که تجاوز کامل به غزه متوقف نشود، بحثی وجود نخواهد داشت و در صورت توقف جنگ بحث‌ها انجام می‌شود و همه بحث‌هایی که اکنون وجود دارند و همه پیشنهادهایی که ارائه می‌شوند نوعی اتلاف وقت، سرگرمی یا چیزی شبیه به آن است، زیرا ما به هیچ وجه به آن توجهی نداریم.

کد مطلب: 211730
برچسب ها: حزب‌الله
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *