۰
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۰

رونمایی از وعده وام چندمیلیاردیورویی اتحادیه اروپا به مصر

هیات عالی‌رتبه اتحادیه اروپا ضمن دیدار از قاهره، وعده اعطای یک وام چندمیلیارد یورویی را به این کشور آفریقایی ارائه کرد.
رونمایی از وعده وام چندمیلیاردیورویی اتحادیه اروپا به مصر
به گزارش مردم سالاری آنلاین،رویترز در گزارشی از رونمایی از وام چند میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به مصر در جریان دیدار «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا از این کشور خبر داد.

این رسانه غربی نوشت: اتحادیه اروپا قصد دارد تا براساس توافقی که امروز امضا شد، در سه سال آینده، ۷.۴ میلیارد یورو(۸.۰۶ میلیارد دلار) به اقتصاد مصر در قالب وام و کمک های بلاعوض کمک کرده و همکاری ها با این کشور در حوزه تجارت و امنیت را ارتقا دهد.

رویترز، هدف از کمک های میلیاردی اتحادیه اروپا به مصر را جلوگیری از مهاجرت مصری ها به این اتحادیه اعلام کرد و امضای این توافق را عامل ارتقای سطح روابط دو کشور به سطح راهبردی دانست.

رئیس کمیسیون اروپا امروز یکشنبه در قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر دیدار کرد. نخست وزیران بلژیک، اتریش، یونان و ایتالیا، این مقام اروپایی را در این سفر همراهی می کنند.

باتوجه به نقش مصر در مذاکرات آتش بس بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی و حضور بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در مرزهای این کشور، بسیاری از کارشناسان معتقدند که کمک های دولت های غربی می تواند بخشی از تلاش آنها برای جلب همکاری قاهره در پروژه اشغال غزه باشد.

دولت مصر همواره بر بی طرفی در مسائل مربوط به فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کرده و با اسکان ساکنان غزه در صحرای سینای این کشور مخالفت کرده است.

کد مطلب: 213520
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *