۰
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰
در مراسم شب احیای شب قدر (21 رمضان) در حرم امام؛

رئیسی: باید به رای مردم توجه بشود

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در مراسم شب احیای شب قدر (21 رمضان) در حرم امام خمینی (س) گفت: یادگار امام بزرگوار در تعبیر زیبایی گفتند که در 22 بهمن همه بودند، همه موافق بودند و در میدان؛ اما در رای دادن به جمهوری اسلامی برخی نظرشان جمهوری اسلامی نبود، اما ملت جمهوری اسلامی را انتخاب کرد. برخی قید دیگری هم می زدند، مثل لیبرال ها که آن موقع دولت دست آنها بود، می گفتند جمهوری دموکراتیک اسلامی، یا فقط جمهوری. امام فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد.
رئیسی: باید به رای مردم توجه بشود

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از جماران ،سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در مراسم شب احیای شب قدر (21 رمضان) در حرم امام خمینی (س) سخنرانی کرد: یک روز زندگی در حکومت حق و حاکمیت الهی و ولایت الهی از یک عمر زندگی در حکومت اموی و عباسی بهتر است.


 رئیسی در حرم امام: جمهوری اسلامی ایران دو ویژگی مهم دارد؛ رای مردم، در راس نظام ولی فقیه

دومین مشخصه نظام اسلامی آن است که روابط بین مردم و جامعه و حکومت بر اساس دین و آموزهای دینی تنظیم شود/ این دو اصل اساسی است

اولین عنصر در امت، مردم هستند. دومین عنصر مقصد داشتن و هدفدار بودن است. سومین عنصر در امت، حرکت و پویایی است، چهارمین عنصر امام و مقتدای امت است.

 

رئیسی در حرم امام: باید به رای مردم توجه بشود

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در مراسم شب احیای شب قدر (21 رمضان) در حرم امام خمینی (س) گفت: یادگار امام بزرگوار در تعبیر زیبایی گفتند که در 22 بهمن همه بودند، همه موافق بودند و در میدان؛ اما در رای دادن به جمهوری اسلامی برخی نظرشان جمهوری اسلامی نبود، اما ملت جمهوری اسلامی را انتخاب کرد.

برخی قید دیگری هم می زدند، مثل لیبرال ها که آن موقع دولت دست آنها بود، می گفتند جمهوری دموکراتیک اسلامی، یا فقط جمهوری .

امام فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد.

در جمهوری اسلامی حقوق مردم و توجه به رای مردم نهفته شده است. باید به رای مردم توجه بشود. 12 فروردین از یک جهت از 22 بهمن هم مهمتر است. چون حکومتی به نام جمهوریت و اسلامیت در این روز با رای مردم شکل گرفت و این بسیار اهمیت دارد. لذا امام فرمودند این روز ملی است، رویدادی که هرگز نباید فراموش کرد.

 

رئیسی: امام فرمودند که قانون اساسی باید به رفراندوم گذاشته شود

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در مراسم شب احیای شب قدر (21 رمضان) در حرم امام خمینی (س) گفت: امام مردم را می شناخت، دنیا را می شناخت، شرق را می شناخت، غرب را می شناخت

با شناختی دقیق فرمود نه شرقی و نه غربی

امام می خواستند نظامی مبتنی بر دین و یک تمدن نوین بنا کنند

امام شرایط را خوب می دید، لذا فرمود مردم سریع نوع نظام سیاسی را تعیین کنند

امام فرمودند که قانون اساسی باید به رفراندوم گذاشته شود و تمام نهادها در حکومت باید با رای مردم شکل بگیرد

قانون اساسی ما به قول برخی حقوقدانان که تمام قوانین اساسی دنیا را مطالعه کرده بودند در یک سفری به من می گفتند که قانون اساسی جمهوری اسلامی در آن دو چیز جمع شده: یک آرمان، دو دموکراسی. همه توجه به جمهوریت شده توجه به رای مردم، هم به آرمان توجه شده، توجه به دین.

 

رئیسی در حرم امام: یک پایه اساسی اقتصاد و در تمام شئون مردم و نقش آفرینی مردم است

این مسئله بسیار مهم و راهبردی است

از اول انقلاب هر جا رای مردم، همکاری مردم، مشارکت شده، آن حوزه حوزه موفقیت بوده، مثل دفاع مقدس

در هر عرصه ای که بر اساس آموزه های امام و رهبری عمل کردیم آن عرصه، عرصه سعادت ملت بوده.

 

رئیسی: دشمن امروز رشد اقتصادی ما را نمی خواهد، ولی اتفاق افتاده است

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در مراسم شب احیای شب قدر (21 رمضان) در حرم امام خمینی (س) گفت: در منطقه هر جا دشمن خواست نتوانست، هر جا ما خواستیم توانستیم.

 با مشارکت مردم بسیاری از مسائل حل شده و بیش از گذشته حل خواهد شد.

 

 رئیسی در حرم امام: باید آستانهٔ تحملمان را برای شنیدن نقد بالا ببریم

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در مراسم شب احیای شب قدر (21 رمضان) در حرم امام خمینی (س) گفت: نقد مصلحانهٔ منصفانه برخلاف تهمت و تخریب و اتهام می‌تواند مشکلات را حل کند.

دفاع ایران از غزه سفارش امیرالمومنین (ع) است

از روز اول جمهوری اسلامی هم با فرمایش امام این سیاست بوده است

این از اصول قانون اساسی ماست؛ طرفداری از مظلوم و خشم نسبت به ظالم

 

رئیسی در حرم امام: نشاط سیاسی در کشور آری، نزاع سیاسی هرگز

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در مراسم شب احیای شب قدر (21 رمضان) در حرم امام خمینی (س) گفت: اختلاف اگر بود راه حلش شعله ور کردن اختلاف نیست.

مبادا شما تلاش کنید بجای حل مشکل بر مشکل بیفزایید.

تلاش همه این باشد، آنهایی که قلم به دست دارند، آنهایی که تریبون دارند، چهره هستند، مورد اعتماد بخشی از جامعه هستند همه به فرموده رهبری برای وحدت امت و انسجام تلاش کنند.

 

رئیسی: راهی که امیرالمومنین برای ما گذاشته امر به معروف و نهی از منکر است/ هر جا در هر حوزه ای، شما باید امر به معروف و نهی از منکر بکنید

 رئیسی در حرم امام: اگر کشورهای اسلامی به قرآن توجه می کردند، امروز رژیم صهیونیستی اینقدر جنایت نمی کرد، جرات نمی کرد

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در مراسم شب احیای شب قدر (21 رمضان) در حرم امام خمینی (س) گفت: اگر کشورهای اسلامی بجای اعتماد به آمریکا و استکبار جهانی به قرآن و امت اسلامی عمل می کردند، به آیات حیات بخش قرآن عمل می کردند، وضع مردم غزه و فلسطین این نبود. رژیم صهیونیستی از اختلاف کشورهای اسلامی استفاده می کند.

کد مطلب: 214029
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *