۰
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۰

دروازه ورود به انتخابات برای همه معتقدان به نظام و قانون اساسی باز است

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: دروازه ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی برای همه آنهایی که از مردم هستند و به چهارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی معتقدند، باز است. البته طبیعی و عقلانی است که هیچ نظام سیاسی در هیچ نقطه‌ای از جهان اجازه نمی‌دهد افرادی که از اساس با نظام سیاسی عناد دارند، وارد چرخه رقابت سیاسی شوند.
دروازه ورود به انتخابات برای همه معتقدان به نظام و قانون اساسی باز است
به گزارش مردم سالاری آنلاین، محمد دهقان در پاسخ به این پرسش که باتوجه به این‌که سال ۱۴۰۲، سال برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است چقدر نیاز است در داخل کشور به یک وحدت و انسجام ملی برسیم، گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص مساله وحدت و انسجام ملی همواره بر دو واژه کلیدی «کلمه وحدت» و «وحدت کلمه» تاکید داشتند. 
وی با بیان اینکه منظور از «کلمه وحدت» ایمان و اعتقاد به خدا و ارزش‌های دینی است، ادامه داد: منظور از وحدت کلمه هم حفظ وحدت و یکپارچگی بین اقشار و آحاد مختلف جامعه است. 
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه طی چهار دهه گذشته ملت با حفظ «کلمه وحدت» و «وحدت کلمه» توانسته‌اند کشتی انقلاب اسلامی را از طوفان حوادث به ساحل امن و آرامش برسانند، گفت: به واقع اگر این وحدت و انسجام ملی وجود نداشت، تنها یکی از توطئه‌های خطرناک جبهه دشمن می‌توانست نظام جمهوری اسلامی را در معرض آسیب قرار دهد.
دهقان به هویت دینی جامعه ایرانی به عنوان سنگ‌بنای اصلی پایداری و انسجام ملی اشاره کرد و تاکید داشت: در همین فتنه ترکیبی سال ۱۴۰۱ دیدیم که چگونه ملت ایران با حضور قریب به ۳۰ میلیون‌ نفری خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه نشان دادند که پای ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌اند حتی اگر در برخی موضوعات دلخوری‌ها و یا انتقاداتی به عملکرد مسئولین داشته باشند. 
وی با تاکید بر اینکه نخبگان و سیاسیون نیز می‌بایست این وحدت و یکپارچگی ملت را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند، افزود: طبیعی است که هر فرد یا گروهی که بخواهد خلاف نظر و دیدگاه وحدت‌بخش ملت بزرگ ایران حرکت کند، مسیر او مقصدی جز شکست نخواهد داشت.  
معاون حقوقی رئیس‌جمهور همچنین در خصوص ضرورت حضور همه سلایق و جریان‌های معتقد به چهارچوب‌های نظام و قانون اساسی در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ سیره و منش امامین انقلاب اسلامی همواره بر برگزاری انتخابات پرشور و حداکثری بوده است و نظام مردم سالاری دینی با حضور مردم در تعیین سرنوشت کشور تحقق می‌یابد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی حتی زیر بمباران هم برگزاری انتخابات ها را تعطیل نکرده است، گفت: تجربه نیز نشان می‌دهد که انتخابات‌های مختلف بعد از انقلاب اسلامی همواره با حضور پرشور مردم همراه شده است به نحوی که آمار این مشارکت‌ها از بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی نیز بالاتر است. 
معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه انتخابات در ایران خار چشم دشمنان است و طبیعی است که دشمنان تمام تلاش خود را برای تضعیف این رویداد سیاسی مهم در کشور به کار‌گیری کنند، ادامه داد: امروز اتکای به آرای مردمی در جمهوری اسلامی و میزان بودن رای مردم و تعیین سرنوشت سیاسی کشور از طریق صندوق‌های رای، علیرغم ادعاهای دشمنان، یک تجربه ارزشمند از پیوند دیانت و سیاست است و یک الگوی جهانی را شکل داده است که می‌توان در کنار مردم‌سالاری، ارزش‌های دینی و ملی را نیز حفظ و تقویت کرد.
دهقان با بیان اینکه دروازه ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی برای همه آنهایی که از مردم هستند و به چهارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی معتقدند باز است، گفت: البته طبیعی و عقلانی است که هیچ نظام سیاسی در هیچ نقطه‌ای از جهان اجازه نمی‌دهد افرادی که از اساس با نظام سیاسی عناد دارند، وارد چرخه رقابت سیاسی شوند. 
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ملاک احراز شرایط هم قانون است، گفت:‌ اجرای دقیق قانون قطعا زمینه برگزاری یک انتخابات باشکوه و پرشور را پدید خواهد آورد.
دهقان تاکید کرد: نظر دولت بسترسازی برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و پرشور است چراکه این رویداد مهم قطعا به قوام جمهوری اسلامی و کارآمدی بیشتر در مسیر پیشرفت کمک خواهد کرد.
کد مطلب: 193077
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *