۰
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۵

تفحص از خودروسازان در دستور کار مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای بررسی دقیق افزایش قیمت خودروها، طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان در دستور کار مجلس قرار گرفته است.
ابوالقاسم جراره در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات مجلس برای بررسی دلایل افزایش قیمت خودرو، عنوان کرد: در این خصوص جلسات مختلفی با مسئولان کارخانه های خودورسازی کشور برگزار شده که خودروسازان افزایش هزینه های تولید به علت افزایش هزینه واردات قطعات مورد نیاز خودور را دلیل اصلی افزایش قیمت خودور عنوان کرده اند.
وی ادامه داد: البته مجلس به طور کامل با دلایل ذکر شده از سوی خودروسازان موافق نیست و به همین علت طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان در دستور کار مجلس قرار گرفته است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: متاسفانه خودروسازان همواره به دنبال افزایش قیمت خودروها بوده اند و این درحالی است با وجود هزینه های بسیار سنگین خرید خودرو برای مردم هنوز خودروسازان نتوانسته اند تولیدات ایده آلی داشته باشند و در این خصوص همواره نارضایتی وجود داشته است.
جراره تصریح کرد: طی سالهای اخیر همواره از کارخانه های خودروسازی موجود حمایت شده و با این وجود این صنعت در بسیاری از زمان ها شرایط بحرانی داشته و این درحالی است که باید به جای حمایتهای دائمی در جهت بهبود کیفیت خودروها گام برداشته می شد.
وی با بیان اینکه ضرورتی ندارد کارخانه های خودروسازی بانک داشته باشند و یا در دیگر بخش ها سرمایه گذاری کلان کنند، اظهار داشت: خودروسازان مدتهاست شعار می دهند که در این صنعت خودکفا شده ایم اما امروز تحریم ها را علت اصلی افزایش کم سابقه قیمت خودرو عنوان می کنند که این مسئله نشان می دهد توانایی های موجود در این بخش به خوبی به کار گرفته نشده است.
کد مطلب: 21761
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *