۰
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۴

اقدام عجیب دادگاه نظامی لبنان

دادگاه نظامی لبنان به طور غیابی حکم بازداشت رئیس دستگاه امنیت ملی سوریه را به اتهام دست داشتن در "انتقال سلاح و مواد منفجره به داخل لبنان برای انجام عملیات خرابکارانه" صادر کرد.
 ایسنا نوشت: به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه اسکای نیوز عربی، ریاض ابو غیدا، عالی‌ترین مسئول قضایی نظامی در لبنان امروز (دوشنبه) به طور غیابی دستور بازداشت علی مملوک، رئیس دستگاه امنیت ملی سوریه و رئیس دفترش را صادر کرد.
دستگاه قضایی لبنان این دو فرد را متهم دانسته که در پرونده انتقال اسلحه و مواد منفجره به داخل لبنان برای انجام عملیات تروریستی دست داشته‌اند و در این خصوص با میشل سماحه، وزیر اسبق لبنانی که چندی پیش دستگیر شد، همکاری داشتند.
سرلشگر علی مملوک، بلندپایه‌ترین مسئول امنیتی در سوریه محسوب می‌شود که سال‌ها است بر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی دمشق نظارت دارد و یکی از نزدیکترین نظامیان سوریه به بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور است.
در ماه اوت میشل سماحه که از وزرای کابینه رفیق الحریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان بود و روابط خوبی با حزب‌الله و دولت سوریه دارد به اتهام تلاش برای انجام عملیات خرابکارانه در لبنان توسط نیروهای امنیتی این کشور دستگیر شد.
دستگاه قضایی لبنان بعدها سماحه را متهم کرد که قصد داشته در برخی از مناطق شمالی لبنان اقدام به انفجار بمب و عملیات تروریستی کند که با دخالت نیروهای امنیتی و دستگیری وی نقشه‌هایش اجرا نشده است.
کد مطلب: 21795
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *