۰
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۷

بازگشت بیش از هزار آواره سوری به کشورشان

مرکز مصالحه روسیه در سوریه اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته بیش از هزار آواره سوری از لبنان و اردن به کشور خود بازگشته‌اند.
مرکز مصالحه روسیه در سوریه اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته بیش از هزار آواره سوری از لبنان و اردن به کشور خود بازگشته‌اند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز مصالحه روسیه در سوریه از تداوم بازگشت آوارگان سوری حاضر در لبنان و اردن به کشور خود خبر داد.
این مرکز امروز دوشنبه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳۷ آواره سوری از کشورهای مجاور به کشور خود بازگشته‌اند.
خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این مرکز گزارش داد که در میان این افراد، ۳۱۰ نفر از جمله ۹۳ زن و ۱۵۸ کودک از گذرگاه‌های «جدیده یابوس و تلکلخ» لبنان وارد سوریه شدند.
کما اینکه، ۷۲۷ نفر از جمله ۲۱۸ زن و ۳۷۱ کودک نیز، از طریق گذرگاه «نصیب»، اردن را به مقصد سوریه ترک کردند.
کمیته عالی امدادرسانی سوریه دی ماه ۱۳۹۷ اعلام کرد که تعداد شهروندان سوری که به این کشور بازگشته‌اند به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.
این کمیته گزارش داد، تعداد کسانی که در داخل سوریه آواره شده بودند، به دو میلیون و ۹۱۹ هزار نفر کاهش یافته است.
کمیته عالی امدادرسانی سوریه در ادامه اعلام کرد که تعداد مراکز اقامت و اسکان موقت به ۲۰۲ مرکز دولتی در استان‌های مختلف سوریه رسیده است و ۶۵ هزار و ۲۴۵ نفر در این مراکز حضور دارند.
درباره کمک‌های انسان‌دوستانه توزیع شده در استانهای سوریه، این کمیته گزارش داد که این کمک‌ها از آغاز سال ۲۰۱۸ تا به امروز به بیش از سه میلیون و ۶۳۹ هزار بسته غذایی، ۸۱۹ هزار و ۵۸۷ بسته بهداشتی و یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۲۵۵ عدد پتو رسیده است.
در سال ۲۰۱۸ نیز ۲۶ مرکز اقامت موقت احداث و هفت هزار و ۵۵۴ منزل آسیب‌دیده تعمیر شده است و ۳۷ هزار نفر در این منازل حضور دارند.
این در حالی است که پس از پاکسازی مساحت زیادی از سوریه و برقراری امنیت و ثبات به آن، روند بازگشت آوارگان سوری از کشورهای مختلف به کشور خود همچنان ادامه دارد.
کد مطلب: 106806
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *