۰
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۳

آخرین آمار تلفات درگیری در اطراف کلیسای العباسیه مصر

این درگیری ها از روز گذشته و در جریان مراسم تشییع چهار نفر از شهروندان مسیحی آغاز شد. این افراد در درگیری روزهای جمعه و شنبه در اطراف کلیسای منطقه الخصوص در استان القلیوبیه کشته شدند.
افزایش تلفات درگیری شهروندان مسیحی و مسلمان مصری در اطراف کلیسای العباسیه به ۲ کشته و بیش از ۸۰ زخمی و بازداشت ۱۱ متهم از سوی نیروهای امنیتی از جمله خبرهای مصر به شمار می رود.

به گزارش  الیوم السابع، درگیری شهروندان مسیحی و مسلمان در اطراف کلیسای العباسیه قاهره صبح امروز از سر گرفته شد. نیروهای امنیتی مصر نیز در اطراف این کلیسا مستقر شدند و با استفاده از گاز اشک آور سعی کردند معترضان را متفرق کنند.

معترضان نیز از سنگ و کوکتل مولوتف در جریان این درگیری استفاده کردند. گفته می شود هم اکنون آرامش در این منطقه برقرار شده است.

این درگیری ها از روز گذشته و در جریان مراسم تشییع چهار نفر از شهروندان مسیحی آغاز شد. این افراد در درگیری روزهای جمعه و شنبه در اطراف کلیسای منطقه الخصوص در استان القلیوبیه کشته شدند.

وزارت بهداشت و مسکن مصر نیز اعلام کرد که آمار تلفات درگیری های شب گذشته تاکنون به دو کشته و ۸۹ زخمی افزایش یافته است. برخی از رسانه همچون النشره شمار زخمی ها را ۱۵۰ نفر اعلام کرده اند.

المصری الیوم نیز به نقل از "عبدالفتاح عثمان" معاون وزیر کشور در امور اطلاع رسانی گزارش داد: نیروهای امنیتی مصر ۱۱ نفر از متهمان حمله به کلیسای العباسیه را بازداشت کرده اند.

وی با بیان این مطلب افزود: نیروهای امنیتی از گاز اشک آور در داخل ساختمان کلیسا استفاده نکرده اند بلکه افرادی را هدف قرار دادند که قصد داشتند از دیوار منازل بالا بروند و به سوی نیروهای پلیس شیشه و کوکتل مولوتف و سنگ پرتاب می کردند.

عثمان خاطرنشان کرد: در جریان درگیری های روز گذشته ۱۶ نیروی پلیس از جمله هشت افسر و چهار سرباز زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه لوکوموتیوران های راه آهن مصر برای دومین روز متوالی به اعتصاب خود ادامه داده اند و حزب موسوم به "مصر قدرتمند" همبستگی خود را با اعتصاب لوکوموتیوران ها اعلام کرده اند.
کد مطلب: 27069
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *