۰
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۹
سخنگوي ائتلاف ۱۴ فوريه:

بحريني ها خواستارتدوين قانون اساسي جديد هستند

سخنگوی ائتلاف انقلاب ۱۴ فوریه گفت: مردم خواستار تشکیل کمیته ای مستقل برای تدوین قانون اساسی جدید از سوی نمایندگان واقعی ملت شده اند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، عبد الرئوف شایب در گفتگو با این شبکه با تاکید بر محاکمه جلادان و ناقضان حقوق مردم گفت: تجاوزهای حقوق بشری ذکر شده در گزارش شریف بسیونی رئیس کمیته حقیقت یاب بحرین، را مقامات آل خلیفه و نه مخالفان مرتکب شده اند.
وی با اشاره به حق مردم بحرین در تعیین سرنوشت خویش و رهایی از محدودیت ها و تجاوزهای حقوق بشری رژیم سرکوبگر منامه افزود: ملت بحرین از مطالبه خود در باره برکناری رژیم و برقراری دموکراسی در کشور دست بر نمی دارد.
سخنگوی ائتلاف انقلاب ۱۴ فوریه اظهار داشت: ۱۷۶ توصیه بین المللی در نشست حقوق بشری اخیر ژنو ارائه شده که سرکوب های رژیم و تجاوزات حقوق بشری اش را ضد مردم ثابت می کند.
شایب راهکار رژیم آل خلیفه را امنیتی خواند و خاطر نشان کرد که رژیم گزارش بسیونی را اجرا نکرد، زیرا این گزارش سرکوب های آن را محکوم می کند.
سخنگوی ائتلاف انقلاب ۱۴ فوریه بحرین، پسر حمد بن عیسی آل خیلفه شاه بحرین، را مسئول درجه اول بسیاری از موارد نقض حقوق بشر در کشور بویژه در زندان ها دانست و خواستار محاکمه وی شد.
شایب با اشاره به اقدام فرد مزبور در خصوص شکنجه شماری از سران انقلاب در داخل زندان، بر لزوم تشکیل کمیته ای مستقل برای محاکمه جلادان رژیم تاکید کرد.
سخنگوی ائتلاف انقلاب ۱۴ فوریه مذاکره مخالفان را با رژیم بعید دانست و گفت که این کار به آل خلیفه مشروعیت سیاسی می دهد.
کد مطلب: 2210
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *