۰
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۰

دری نجف آبادی:گل زدن به خودمان هنر نیست

یک عضو مجلس خبرگان گفت: گل زدن به خودمان هنر نیست و همگان باید بدانند که اگر چه مسائل حاشیه‌ای زودگذر است، اما ماهیت افراد را به خوبی مشخص می‌کند.
به گزارش ایسنا، آیت الله دری نجف آبادی در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد زین العابدین قم در ابتدای سخنان خود با اشاره به جایگاه فرهنگی و شیعی شهر قم تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) عنایت خاصی به این شهر داشتند و قم به عنوان پایگاه طرفداران اهل بیت(ع) و حرم امن آنان شناخته شده است.
عضو مجلس خبرگان افزود: این شهر مقدس برای نشر فرهنگ اسلام فقاهتی و پاسداری از تشیع اصیل کانون نورانی علم، دانش و معرفت به شمار می‌رود و از همان ابتدای اسلام، علمای بسیاری در این شهر به روشنگری و تربیت نیروهای دینی و علمی برای نشر معارف به جهان اسلام پرداختند.
وی انقلاب امام خمینی(ره) را حرکتی مهم در جهت ایجاد حکومت اسلامی و اسلام فقاهتی خواند و اظهارداشت: در زمانی که حکومت رضاخانی سخت ترین مبارزات خود را علیه اسلام و تشیع به کار می گرفت، طبق پیش بینی‌های انجام شده مردی از میان این شهر بر علیه جور و ظلم حاکم قیام کرد و انقلابی بزرگ در راستای تحقق حکومت اسلامی و اسلام فقاهتی تشکیل داد.
عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: امام راحل(ره) خود پرورش یافته دامان علما و مراجع بزرگ در مکتب تشیع بود و ایشان نیز شاگردان بزرگی را در راه اعتلای دین و حکومت اسلامی و فقاهنتی تربیت ساخت.
دری نجف آبادی اسلام فقاهتی را نقطه مقابل جریان‌های انحرافی در طول تاریخ اسلام برشمرد و عنوان کرد: فقاهت اسلامی در مقابله با جریان های ضد دینی و انحرافی همچون کمونیست، سوسیالیست، طرفداران افراطی تاریخ گذشتگان، افسانه‌های قدیمی، غرب زدگی، شرق زدگی، ملی گرایان افراطی، گروهک های فرقان، تروریستی و نهضت های آزادی و .... ایستاد.
وی با اشاره به نقش ملی‌گرایان افراطی در زیر پا گذاشتن ارزش‌های اسلامی، خاطرنشان کرد: ملی‌گرایان افراطی همواره در طول تاریخ اسلام در برابر اسلام ناب و اصیل مقابله می‌کردند و با اصالت دادن به ملیت کهن به صورت افراطی، حاضر به پذیرش اسلام در ایران نبودند .
وی یادآور شد: ملیت کهن، فرهنگ و ادب فارسی و پیشینه ایرانی برای ما نیز دارای ارزش است، اما نه آن میزان که به خاطرش در مقابل اسلام جبهه بگیریم؛ زیرا ملیت وابسته به جوهره اسلام، فقاهت و ولایت است.
وی عشق به اهل بیت(ع) و سید الشهداء را آمیخته با خون ایرانیان دانست و گفت: ما ملتی بزرگ با سابقه تاریخی ارزشمند ایرانی و اسلامی هستیم که با الهام از راه اهل بیت(ع) و سید الشهداء در راه آزادی و استقلال و تبیین ارزشه‌ای دینی و اسلامی قیام کردیم و خون خود را در این راه فدا کرده‌ایم.
دری نجف آبادی افزود: مستکبران در جهت پیاده شدن افکار غربی و تبیین اسلام بنی امیه، بنی عباس، خوارج، نهروان، اسلام لیبرال‌ها و اسلام حداقلی تلاش می‌کنند تا اسلام ولایت و فقاهت شکل نگیرد و این اسلام تنها در مساجد و خانه‌ها باقی بماند.
وی با بیان این‌که موضوع ولایت فقیه نیاز به دلیل و برهان ندارد، خاطرنشان کرد: در اسلام فقاهتی، همه موضوعات و مباحث پیرامون ولایت، جهاد، دفاع، قضاوت، حدود، دیات، امر به معروف، نهی از منکر، مالیات، خمس و زکات مطرح می شود که مربوط به حکومت اسلامی است، اما مستکبران می‌خواهند از این موضوعات مهم غافل شویم.
این عضو مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: در عرصه انتخابات باید از مسائل حاشیه‌ای بپرهیزیم و مسائل اقتصادی مردم را مورد توجه قرار دهیم و با جر و بحث و جدل، رسانه‌های بیگانه و دشمنان را خشنود نسازیم به گونه ای که مسائل مهم مردم به فراموشی سپرده شود.
وی تاکید کرد: مبنای انتخابات، سیاست بازی و پول خرج کردن نیست، بلکه شایستگی برای انجام وظیفه‌ای مهم است، از این رو در زمنیه انتخابان با ایجاد امنیت روانی موجب حضور پرشور مردم شویم تا توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمن ناکام شود.
وی تصریح کرد: گل زدن به خودمان هنر نیست و همگان باید بدانند که اگر چه مسائل حاشیه‌ای زودگذر است، اما ماهیت افراد را به خوبی مشخص می‌کند، از این رو با پیروی از گفته‌های رهبر، مسائل مهم اقتصادی، اشتغالی، کنترل نوسانات، مدیریت ارزی، نقدینگی و معوقات بانکی را مورد توجه قرار دهیم.
دری نجف آبادی با ابراز خرسندی از تعامل و همراهی مسئولان اجرایی در قم گفت: در دیدار با مسئولان و مدیران قم نوعی همدلی و همراهی را مشاهده کردم که می تواند سرلوحه امور در بسیاری از موارد در میان مسئولان قرار گیرد و همه می توانند در فضایی آرام مشکلات و چالش‌ها بررسی کنند.
وی خاطرنشان کرد: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های قابل توجهی را پشت سر نهاد و امروز جوانان و نخبگان این مرز و بوم توانمندی و استعدادهای خود را در عرصه های علمی ثابت کرده‌اند به ویژه حضور ۲۵ هزار طلبه خارجی در قم، ۶۰ هزار دانشجوی دکترا، تعامل میان حوزه های علمیه و دانشگاه، ارسال موجود زنده به فضا و دست یابی به فناوریهای همه و همه نشانگر اعتلا و توسعه ایران اسلامی می باشد.
عضو مجلس خبرگان امنیت را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب خواند و گفت: در عرصه های مختلف باید قدردان این امنیت باشیم و حتی در برخورد با بیگانگان از روش‌های چاله میدانی نیز استفاده نکنیم، زیرا دشنام دادن و رفتارهای ناشایست در شأن جامعه اسلامی نیست؛ باید سیاست را آمیخته با حکمت، مصلحت و رهنمون های رهبری پیش ببریم.
وی در پایان حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را میثاق با آرمانهای رهبر انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: مردم همواره عشق و علاقه خود را نسبت به این انقلاب و آرمانهای اسلامی اش ثابت کرده اند که بر این اساس راهپیمایی ۲۲ بهمن باید پر شور تر از همیشه برای خشمگین تر شدن دشمن برگزار شود.
کد مطلب: 22190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *