۰
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۱

ریزگردها در راهند

کودکان به علت رشد ناقص ریه‌ها و نوع تنفس، بیشتر در معرض حملات ریوی هستند و در مقابل این ریزگردها بسیار حساس ترند و این در حالی است که ما بیش از هر چیز باید به سلامت مردم بها دهیم، چرا که این نکته از هر مسئله در جامعه با اهمیت‌تر است و به همین علت دولت باید هرچه سریعتر تدابیر کارآمدی را اتخاذ کند.
به نقل از خانه ملت، یکی از بهترین راه‌های مبارزه با گرد و غبار، درختکاری است، اما همان‌طور که همه می‌دانیم بحث درختکاری و زیر پوشش بردن اراضی بیابانی، نیاز به یک برنامه‌ بلندمدت دارد و در کوتاه‌مدت نمی‌توان این روش را عملی کرد و از آن بهره گرفت.

گردو غبار صنعت کشاورزی استان سیستان و بلوچستان را نابود کرد



نماینده مردم خاش، میرجاوه، نصرت آباد، نوک آباد، کورین و ایرندگان در مجلس با بیان اینکه پدیده گردو غبار استان سیستان وبلوچستان دل کشاورزان را بدرد آورده است ، گفت: ذرات گرد و غبار بر روی سیستم‌های مراکز صنعتی ، کشاورزی و آموزشی اثر منفی گذاشته است.

حمیدرضا پشنگ ،افزود: بیابان‌زدایی، قطع درختان جنگل وتخریب تالاب‌ها از جمله عوامل اصلی پدیدآورنده معضل گردوغبار هستند که این معضل با جنگل‌کاری و مالچ‌پاشی برطرف می‌شود.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، نصرت آباد، نوک آباد، کورین و ایرندگان در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: برخی ازکشاورزان این حوزه انتخابیه به علت این که محصولاتشان بر اثر گردو غبار تخریب شده اند، نمی‌توانند به کشاورزی ادامه دهند و این امر موجب می‌شود که از نظر معیشتی با مشکلات فراوانی روبه‌رو شوند.

وی ادامه داد: دولت بایدبا یک برنامه ریزی کلان مشکلات کشاورزان را برطرف کند تا این قشر بدون هیچ مشکلی به کاشت و داشت و برداشت محصولاتشان بپردازند.

دولت فکری برایکنترل گردو غبار در کشور کند



نماینده مردم بندرعباس ، قشم ، ابوموسی و حاجی آباد و خمیر در مجلس با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور باید با یک برنامه ریزی برای جلوگیری از ورود گردو غبار به کشور فکری کنند، گفت: متاسفانه پدیده گردو و غبار تولید داخلی را به نحو چشمگیری کاهش داد.

منصور آرامی ، افزود: یکی از مهمترین معضل‌‌های استان هرمزگان پدیده گردوغبار است که آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و صنعتی فراوانی را به مردم وارد کرده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اجرا کردن اقدامات لازم در زمینه بیابان‌زدایی و جلوگیری از قطع درختان جنگل، ازجمله عوامل اصلی هستند که می‌توانند معضل گردوغبار را در کشور برطرف کنند.

وی ادامه داد: بحران گرد و غبار از برخی کشورهای منطقه منشاء می‌گیرد و این در حالی است که باید دستگاه دیپلماسی کشور با تمام قوا ریشه‌های حل این بحران را برطرف کنند.

آرامی تصریح کرد: ذرات گرد و غبار بر روی عملکرد مراکز صنعتی، بخش‌های کشاورزی و حوزه‌های آموزشی اثر منفی گذاشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، یاد آورشد: دولت باید با یک برنامه ریزی کلان مشکلات کشاورزان این قشر زحمت کش را برطرف کند تا این قشر بدون هیچ مشکلی به کاشت و داشت و برداشت محصولاتشان بپردازند.

قبل از رسیدن گرد و غبار به تهران مسئولان فکری بکنند



حسین دهدشتی در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه انتخابیه، افزود: پدیده گرد و غبار رویدادی طبیعی است و در بخش‌هایی از جهان که دارای مناطق خشک و بیابانی وسیع هستند ایجاد می‌شود. گرد و غبار کیفیت هوا و عمق دید را کاهش می‌دهد و ممکن است اثرات سویی بر سلامت انسان داشته باشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اجرا نکردن اقدامات لازم در زمینه بیابان‌زدایی و قطع درختان جنگل، از جمله عوامل اصلی پدیدآورنده معضل گرد و غبار هستند که این معضل با جنگل‌کاری و مالچ‌پاشی برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: غبار ناشی از طوفان‌های شن در بیابان‌های کشورهای منطقه با توجه به از بین رفتن پوشش گیاهی، خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی وارد ایران می‌شود و بیشترین آسیب آن متوجه شهرستان‌های مرزی کشورمان است.

دهدهشتی افزود: یکی از بهترین راه‌های مبارزه با گرد و غبار، درختکاری است، اما همان‌طور که همه می‌دانیم بحث درختکاری و زیر پوشش بردن اراضی بیابانی، نیاز به یک برنامه‌ بلندمدت دارد و در کوتاه‌مدت نمی‌توان این روش را عملی کرد و از آن بهره گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآورشد: دولت باید با یک برنامه‌ریزی کلان باید تدابیری اتخاذ کند که این پدیده به نحو کارآمدی کنترل شود./
کد مطلب: 2286
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *