۰
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۳

طائب:سوریه استان ۳۵ و استراتژیک ماست

حجت الاسلام طائب گفت: اگر دشمن بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم.
به گزارش انتخاب ؛ مهدی طائب، در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در مجتمع فرهنگی ۱۳ آباندرباره بحران سوریه و مواضع جمهوری اسلامی ایران در برابر آن گفت: سوریه استان سی و پنجم و یک استان استراتژیک برای ماست.
رئیس قرارگاه عمار افزود: اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون اگر سوریه را نگه داریم می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم تهران را هم نمی‌توانیم نگه داریم.
وی با بیان اینکه امروز در دنیا فقط یک تهدید برای ما وجود دارد که آن هم رژیم صهیونیستی است گفت: رژیم صهیونیستی انگیزه و امکان برای حمله را دارد و در عین حال برای این کار هیچ مانعی ندارد.
طائب با تاکید بر اینکه تا یک کشور نیرو و پول نداشته باشد عملیات جنگی شروع نخواهد کرد افزود: در کشورهای اطراف ما همچون افغانستان، پاکستان، عراق یا عربستان یکی از عوامل را ندارند یا پول ندارند یا نیرو ندارند پس ما تهدید منطقه‌ای نداریم.
وی با اشاره به ضرورت وجود نیروهای بسیجی برای مدیریت جنگ شهری گفت: سوریه ارتش داشت اما این ارتش قادر به اداره جنگ در داخل شهرهای سوریه نبود از این رو ایران پیشنهاد کرد که برای اداره جنگ شهری بسیج تشکیل دهید.
رئیس قرارگاه عمار تاکید کرد: بسیج سوریه با ۶۰ هزار حزب‌اللهی تشکیل شد و باعث شد جنگ را در کف خیابان‌ها از ارتش تحویل بگیرد.
طائب همچنین خاطر نشان کرد: البته این ماجرا باعث شد ارتش سوریه نیز در برخی ازا ین موضوعات درگیر شده و تمام قضایا را بشناسد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با طرح این سئوال که چه فرقی بین تحریم صادرات و واردات است، گفت: اینگونه نیست که اصولگراها کار بلد نیستند و اینگونه نیست که بگویم این دولت در سیاست خارجی طوری عمل کرد که اتفاقی که بیش از بیست سال از جانب دشمن رخ نداده بود دراین دولت اتفاق افتاد.
طائب با اشاره به اینکه شاید این چنین استباط شود که دولت فعلی با غرب چنان صحبت کرده که آنها را سرلج آورده است، بنابراین این دولت مقصر است، افزود: اگر دشمن و خودمان را خوب بشناسیم می‌فهمیم که زبان و مدل گفت و گو اثری ندارد؛ ذات ما برای آنها مشکل دار است، ما و آنها مثل جن و بسم الله هستیم.
خاتمی معتقد است اگر در انتخابات حضور پیدا نکنند برای همیشه حذف خواهند شد
وی افزود: گزینه اصلی اصلاح‌طلبان نجفی، عارف و اسحاق جهانگیری است که البته هنوز هم بر سر آنها به نتیجه‌ای نرسیده اند چرا که موسوی خوئینی‌ها می‌گوید در انتخابات شرکت نکنید اما خاتمی می‌گوید شرکت کنیم و استدلالش این است که اگر در این انتخابات نیاییم برای همیشه حذف می‌شویم.
طائب مستقل‌ها را یکی دیگر از گروه‌های حاضر در انتخابات‌آتی دانست و گفت: تاکنون صدها نفر به عنوان چهره مستقل مشخص شده‌اند که هیچ گروه خاصی از آنها حمایت نمی‌کند.
وی تاکید کرد: چهره‌های اصولگرا هم هنوز در حال مطالعه هستند و درباره آنها هیچ چیزی مشخص نیست.
رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه در این دوره بیش از افراد باید روی گروه ها مطالعه شود خاطر نشان کرد: چوبی که در انتخابات گذشته خوردیم این بود که احمدی‌نژاد تیم‌گرا نبود، اگر با تیم دولت نهم می‌ماند هم خودش اسطوره بود و هم سختی‌هایی که در تحریم‌ها کشیدیم اینقدر زیاد نمی‌بود.
طائب خاطر نشان کرد: اینکه در شرایط فعلی فضای مملکت‌ آرام است به این دلیل است که هنوز کاندیدای جریان اصولگرا مشخص نشده است.
تاریخ مصرف هاشمی تمام شده است
وی تاکید کرد: تاریخ مصرف هاشمی تمام شده است.
وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه خودتان را برای فتنه آینده آماده کنید گفت: اعتقاد دارم که رهبری انقلاب ما را برای فروپاشی نظام جهانی آماده می‌کنند چرا که این مسئله بار سنگینی بر دوش ما می‌آورد و کشورها را آویزان ما می‌کند.
طائب افزود: عظمت فتنه به عظمت روسای آن است اما وقتی راس آن شناخته شده و مشخص شد که در پازل آمریکا بازی می‌کند دیگر فتنه‌گر نیست.
رئیس قرارگاه عمار با تاکید بر اینکه هاشمی زمانی می‌توانست فتنه برپا کند که شناخته نشده بود خاطر نشان کرد: در دوره‌ای برای هاشمی در سپاه، ارتش و بسیج سخنرانی ترتیب می‌دادند اما امروز کدام بسیج هاشمی را برای سخنرانی دعوت می‌کند؟!
وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه فتنه ۸۸ مردم را واکسینه کرد و مردم باید به دنیا بصیرت دهند تصریح کرد: در ۲۲ بهمن دشمن انتظار چنین حضوری را نداشت؛ کدام شور و هیجانی را می‌توان مشابه حضور مردم در انتخابات مجلس گذشته دید.
طائب با بیان اینکه مهدی هاشمی دیگر نمی‌تواند فتنه‌ ایجاد کند زیرا نباید تصور کرد که با اقتدار از زندان بیرون آمده است گفت: همسر آقای هاشمی وقتی از هواپیما پایین می‌آمد می‌گفت جلوی پای من فرش قرمز پهن کنید اما امروز که دو فرزندش در زندان هستند دیگر نمی‌تواند فتنه‌ای برپا کند.
وی درباره جریان انحرافی عنوان کرد: اگر جریان انحرافی را بزرگ نکنیم بزرگ نخواهد شد.
رئیس قرارگاه عمار با اشاره به استعفای وزیر رفاه گفت: من در سخنرانی اخیرم گفتم که آقایان باید بروند و به خاطر برکنار کردن آقای شیخ‌الاسلامی توبه کنند چون برکنار کردن شیخ‌الاسلامی حرام بود.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شیخ‌الاسلامی گفت که این جریان به من ربطی ندارد شما به چه مجوزی او را برکنار کردید به خاطر لجبازی با احمدی‌نژاد؟!
طائب کیست؟
مهدی طائب که از او به عنوان «محقق تاریخ اسلام» و رئیس شورای قرارگاهی به نام «عما» یاد می شود، در سال ۱۳۵۳ تحصیلات حوزوی در حوزه علمیه قم را آغاز کرده است. در زندگینامه ی او آمده که «وی در جنگ ایران و عراق هم فعال بودهاست»
طائب که تا حوادث سال ۸۸ کمتر کسی او را می شناخت ، پس از این اتفاقات به عنوان یکی از چهره هایی که همواره اظهاراتی آتشین در این مورد می کرد ، یکباره مطرح و تبدیل به چهره ای سیاسی و رسانه ای شد.
تلاش «انتخاب» برای بررسی سوابق او در پیش از انقلاب یا سوابق اجرایی یا پژوهشی او در روزگار پس از انقلاب، بی نتیجه ماند.
کد مطلب: 22923
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *