۰
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۴

رویترز: اقتصاد ایران آنقدر بزرگ است که بتواند بسیاری از تحریم‌ها را خنثی کند

یک خبرگزاری انگلیسی در تحلیلی درباره تاثیر تحریم‌ها علیه ایران نوشت که اقتصاد ایران آنقدر بزرگ و متنوع است که بتواند بسیاری از تحریم‌ها را خنثی کند.
به گزارش فارس، خبرگزاری انگلیسی «رویترز» طی گزارشی به بررسی وضعیت اقتصاد ایران یک سال پس از تحمیل تحریم‌های اقتصادی آمریکا و برخی کشورهای غربی علیه تهران پرداخت.
این خبرگزاری نخست به سراغ یک شهروند ایرانی با نام «حسن احمد» در دوبی رفت که مغازه طلافروشی در این شهر داشت.
رویترز نوشت که وی مدام به ایران رفت و آمد دارد و می‌گوید که فروشگاه‌ها در پایتخت شلوغ است و یافتن جایی در یک رستوران خوب به سختی ممکن است. پیست‌های اسکی در شمال تهران همچنان مردم را به این مناطق جذب می‌کند.
وی گفت: اقتصاد با تحریم‌ها دچار مشکلاتی شده است اما [اقتصاد ایران] همچنان در حال کار کردن است. وضعیت آن چنان که مردم در خارج از کشور فکر می‌کنند بد نیست.
رویترز نوشت: تحریم‌ها آْشکارا تاثیراتی بر اقتصاد ایران داشته است اما هرگز تاثیرات «فلنج‌کننده‌ای» که آمریکا انتظار آن را داشت، به همراه نداشته است.
این خبرگزاری انگلیس تاکید کرد: دولت ایران راه‌هایی را برای کاهش تاثیرات یافته است و اقتصاد ایران به اندازه کافی بزرگ و متنوع است تا بسیاری از تحریم‌ها را خنثی کند. بنابراین در نشست هفته آینده در آلماتی قزاقستان، به نظر نمی‌رسد که ایران فشار همه جانبه‌ای را تحمل کرده باشد که در پی آن بخواهد از برنامه هسته‌ای خود کوتاه بیاید.
رویترز در ادامه گزارش خود به سراغ «محمد علی سبحانی» کارشناس مسائل سیاسی ایران در لندن رفت و نظر وی را درباره تحریم‌ها جویا شد.
وی گفت: دولت زمان طولانی را برای آماده شدن در برابر جنگ اقتصادی داشته است. اگر شما انتظار سقوط [اقتصاد ایران] را دارید، این موضوع اتفاق نمی‌افتد.
کد مطلب: 23654
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *