۰
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۱۰

پخش شبکه "آی فیلم" ممنوع شد

شرکت عربي خدمات ماهواره‌اي گلف‌ست تحت فشار مستقيم شرکت ماهواره‌اي يوتلست، پخش شبکه‌هاي ايراني آي‌فيلم و الکوثر را ممنوع کرده است.
جام: بر پايه گزارش‌ها، شرکت ارتباط ماهواره‌اي نايل ست در مصر که مسئوليت پوشش اين شبکه‌هاي ايراني را بر عهده دارد، دستور داده شده است تا پخش آنان را متوقف کند.
هنگامي که شبکه پرس تي‌وي علت اين کار را از دبير مطبوعاتي يوتلست جويا شد، وي از بيان دليل اين تصميم که آشکارا نقض آزادي بیان است، خودداري کرد.
اين اقدام که آشکارا نقض آزادي بيان بود و طی آن شبکه‌‌های آي فيلم و الکوثر هدف قرار گرفتند، يک روز پس از آن انجام شد که يوتلست از شرکت نايل ست درخواست کرد تا پخش شبکه پرس تي‌وي را متوقف کند.
شرکت خدمات ماهواره‌اي گلکسي ۱۹ (Galaxy ۱۹) در تاريخ ۸ فوريه پخش شبکه آي‌فيلم را متوقف کرد.
گوردن داف، تحليلگر سياسي امريکايي در دسامبر ۲۰۱۲ به شبکه پرس تي‌وي گفت که گروه‌هاي افراطي اسرائيلي دستور کار شبکه ماهواره‌اي يوتلست که در فرانسه مستقر است را به آن ديکته مي‌کنند.
وي گفت: «يوتلست يک شرکت نيست بلکه يک شخص است. يوتلست مي‌گويد اروپايي است اما در حقيقت اسرائيلي است. میشل د روزنِ فرانسوي نما، يک شهروند اسرائيلي است که همراه با سهامداران اسرائيلي اين شرکت را اداره مي‌کند؛ شرکتي که مدت‌ها است از گروه‌هاي افراطي اسرائيلي خط مي‌گيرد، ستيزه‌جويانِ فوق ِ ناسيوناليستِ رژيمِ ليکوديستِ نتانياهو (نخستوزير رژيم اسرائيل)».
کد مطلب: 23657
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *