۰
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۵۱

شرایط جدید صدور کد معاملاتی

مدیر قراردادهای مشتق کالایی بورس کالا با بیان اینکه دریافت کد معاملاتی قراردادهای آتی، منوط به کسب موفقیت در دوره آموزشی مورد تایید است، گفت: کد معاملاتی مشتریانی که در سال ۹۱ معامله‌‌ نداشته‌اند، غیرفعال شد
فارس:پدرام زادنو عزیزی، مدیریت قراردادهای مشتقه بورس کالا به تشریح شرایط و فرآیند پذیرش مشتریان حقیقی در معاملات قراردادهای آتی بورس کالای ایران پرداخت و اظهار داشت: بر اساس مصوبه یکصد و بیست و نهمین جلسه هیئت مدیره این شرکت، متقاضیان حقیقی دارای حداقل ۱۸ سال سن، حائز دریافت کد معاملاتی قراردادهای آتی سکه هستند.
وی با تاکید بر اینکه متقاضیان دریافت کد معاملاتی باید دوره‌های آموزشی طراحی شده از سوی بورس کالای ایران را طی کنند، گفت: دریافت کد معاملاتی منوط به طی دوره آموزشی قراردادهای آتی و اخذ گواهی این دوره است؛‌ این دوره با هدف آشنایی فعالان بازار با فرایندهای اجرایی معاملات قراردادهای آتی و همچنین آشنایی با ریسک‌های موجود در این بازار طراحی شده است.
مدیریت قراردادهای مشتق کالایی شرکت بورس کالای ایران، افزود: در راستای اهداف این دوره آموزشی، سرفصل‌های متناسب با این دوره، تدوین و با چند مرکز آموزشی مذاکره شده است که در این میان دانشگاه علوم اقتصادی تهران اولین مرکزی است که پیش‌نیازهای لازم را برای این دوره فراهم کرده است.
زادنوعزیزی اعلام کرد: جهت تسهیل امور برای مشتریان ساکن در شهرستان با کانون کارگزاران مذاکراتی صورت گرفته است که در صورت فراهم شدن امکان لازم و توافقات نهایی، این دوره آموزشی در شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد.
وی همچنین توضیح داد: این دوره آموزشی در مجموع به مدت ۸ ساعت در طی دو جلسه ۴ ساعته برگزار خواهد شد که متقاضیان بعد از اتمام دوره و اخذ گواهی نامه، با مراجعه به کارگزاری و ارائه مدارک مورد نیاز و تکمیل فرم‌های مربوطه می‌توانند نسبت به دریافت کد معاملاتی اقدام کنند.
وی تصریح کرد: متقاضیانی که پیش از این دارای کد معاملاتی بوده‌اند ولی در سال ۹۱ هیچ‌گونه معامله‌ای نداشته‌اند، کد معاملاتی شان غیرفعال شده است و برای اخذ کد معاملاتی جدید باید شرایط و فرایند مذکور را طی کنند.
وی در خاتمه گفت: متقاضیان جهت ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی معاملات قراردادهای آتی باید به واحد آموزش مراجعه کرده و سپس معرفی‌نامه دریافت کنند که بعد از آن به مراکز آموزشی مورد نظر معرفی و ثبت‌نام خواهند شد.
کد مطلب: 24026
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *