۰
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۰
جهانگیرزاده:

رییس جمهور باید خود بودجه را به مجلس تقدیم کند

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، با استناد به ماده ۲۱۳ قانون برنامه گفت که رییس جمهور موظف است گزارشی از حسن اجرای قانون برنامه همزمان با ارائه لایحه بودجه سالانه به مجلس ارائه کند، از این رو نیامدن رییس جمهور در جلسه علنی فردا، مغایر قانون برنامه است.
ایسنا: جواد جهانگیرزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام عدم حضور رییس جمهور در جلسه علنی فردا چهارشنبه مجلس برای تحویل لایحه بودجه سال ۹۲ گفت: طبق ماده ۲۱۳ قانون برنامه رییس جمهور موظف است، گزارشی در مورد حسن اجرای قانون برنامه و ارزیابی وضعیت کشور در چارچوب سیاست‌های کلان برنامه همراه با نظرات معاونت نظارت راهبردی در کنار بررسی برنامه‌ها و شاخص‌ها و متغیرهای مربوطه همزمان با لایحه بودجه سالانه به مجلس ارائه کند و آن را در جلسه علنی به اطلاع نمایندگان برساند.
وی تاکید کرد: براساس این ماده، رییس جمهور موظف است فردا در جلسه علنی برای تقدیم لایحه بودجه حضور پیدا کند.
این عضو هیات رییسه مجلس در پاسخ به این پرسش که با توجه به این موضوع اگر فردا رییس جمهور برای تقدیم لایحه به مجلس نیاید، مجلس لایحه را تحویل می‌گیرد؟ گفت: اینکه رییس جمهور در جلسه حضور پیدا نکند، یک نقض قانونی است که متوجه رییس جمهور می‌شود، چون این کار مغایر قانون برنامه است، ولی باز هم ما می‌توانیم بودجه را از فرد دیگری غیر از رییس جمهور تحویل بگیریم.
جهانگیرزاده در عین حال گفت: نیامدن رییس جمهور برای تقدیم لایحه بودجه رویکردی است که در ۳۱ و ۳۲ سال گذشته سابقه نداشته است.
این عضو هیات رییسه مجلس همچنین با تاکید بر این‌که دولت باید لایحه بودجه ۹۲ را همزمان با لایحه سه‌دوازدهم به مجلس تقدیم کند، گفت: طبق ماده ۱۸۸ آیین‌نامه، چنانچه لایحه بودجه تا تاریخ تعیین شده یعنی ۱۵ آذر به مجلس تقدیم نشود، دولت موظف است لایحه چنددوازدهم تقدیم کند.
جهانگیرزاده توضیح داد: در تبصره این ماده نیز قید شده است که مجلس بودجه چند دوازدهم را بر مبنای آخرین بودجه موجود یعنی بودجه سال ۹۱ رسیدگی می‌کند. همچنین در تبصره دیگر تاکید بر این است که حداکثر بودجه چند دوازدهم، سه‌دوازدهم است.
وی تاکید کرد: براین اساس دولت موکلف است که فردا در کنار بودجه سالانه، لایحه بودجه حداکثر سه‌دوازدهم را به مجلس تقدیم کند.
کد مطلب: 24209
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *