۰
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۶

وقتی قاچاق آسان می‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس درباره رشد ۵۸ درصدی قاچاق کالای گفت: متاسفانه برخی ارگانها تسهیل کننده ورود کالای قاچاق به داخل کشور هستند.
عزت الله یوسفیان ملا  با تاکید بر این که رشد قاچاق به معنای افزایش مشکلات تولید است گفت: یکی از دلایل رشد قاچاق درکشور پایین بودن کیفیت کالاهای تولیدی درداخل وپایین بودن قیمت کالای مشابه داخلی است از این رو به دلیل کیفیت پایین کالای داخلی ،مصرف کننده ترجیح می دهد کالای خارجی بخرد و برایش مهم نیست که به صورت قاچاق وارد شده یا رسمی.

نماینده مردم آمل و لاریجان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به نامرغوب بودن برخی کالاهای تولید داخلی اظهارداشت: قاچاق کالای مشابه داخلی با کیفیت بالاتر و قیمت ارزانترهم به نفع مصرف کننده و هم واردکننده کالای قاچاق است.

وی ادامه داد: افزایش قاچاق کالاهایی که مشابه آن درداخل تولید می شود به معنای وضعیت بد کارخانه های تولیدی درداخل است.

یوسفیان ملا به مشکلات مالی تولیدکنندگان داخلی اشاره کرد وگفت: بانکها یک زمانی تسهیلاتی را برای تنخواه گردان به کارخانه های تولیدی اختصاص می داد اما این تنخواه درحال حاضر حذف شده است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درادامه با بیان اینکه متاسفانه سیاست‌های تجاری بد عمل می شود افزود: زمانی که از کالای تولید داخل حمایت نمی شودو کیفیت کالای داخلی پایین است مطمئنا مردم به سراغ کالای خارجی می روند.

نماینده مردم آمل و لاریجان درمجلس با تاکید بر اینکه بین دستگاههای مبارزه با قاچاق یکدستی و یکپارچگی وجود ندارد از این رو شاهد ورود سالانه چند میلیارد کالای قاچاق به کشور هستیم گفت: تصمیمات دستگاههای تصمیم گیر در مبارزه با قاچاق با هم توازن ندارد و هرکس کار خودش را می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآورشد: اگر کالایی به صورت قاچاق وارد کشور شود و قابل رقابت با کالای داخلی باشد مصرف کننده آن کالا را می خرد.
 
کد مطلب: 6959
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *